مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع):
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در کلاس تفسیر قرآن کریم کارکنان این سپاه که با موضوع استکبارستیزی در قرآن کریم برگزار شد، گفت: انگیزه ­های ایمانی عامل پیروزی ملّت ما در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۸۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: بنای خداوند متعال در دنیا این نیست که اگر کسی مؤمن شد از انسانیّت خارج شده و سنّت های الهی برای او شکسته شود بنابراین لازم است برای رفع مشکلات زندگی تلاش و کوشش کنیم و دنبال معجزه نباشیم.

وی ایمان را امری درونی و اعتقادی عنوان و تصریح کرد: ایمان یعنی این که ما مسئله ­ای را باور داشته و در برابر آن تسلیم باشیم که بر همین اساس اگر انسان به خدا و معاد ایمان داشته باشد دو ویژگی در او پیدا می ­شود که یکی از این ویژگی ­ها آن است که برای تجملات دنیایی، ارزش ذاتی قائل نیست.

حجت الاسلام دشتی افزود: هرگاه در جامعه مشاهده کردید که برق زندگی در غرب و جذابیّت­ های آن چشمان کسی را گرفته است یقین بدانید که ایمان این فرد ضعیف شده است که گاهی مشاهده می­ شود جذابیّت ­های ظاهری زندگی غرب چنان قلب آن­ها را فراگرفته است که زندگی سایرین را عقب مانده تلقی می ­کنند.

وی ضعیف شدن ارزش­ های معنوی و اعتقادی در افراد را یکی از عوامل ارزش دادن به تجملات دنیوی عنوان و اذعان کرد: کسی که زندگی تجملاتی او را آزار نمی­ دهد و با زندگی در تجملات، آرامش دارد لازم است اشکالی را در خود جست و جو کند چرا که افرادی که دارای ایمان قوی هستند رغبتی به زندگی به این سبک ندارند.

دشتی اقبال به دنیا را یکی از عوامل تضعیف کننده ایمان دانست و تأکید کرد: کسانی که سطح زندگی عادی دارند برخلاف این که این گونه زندگی حرام نیست و قدرت زندگی تجملاتی را هم دارند امّا احساس می ­کنند که زندگی تجملاتی در شأن آن ­ها نیست.

انتهای خبر/

ارسال نظرات