معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: سازماندهی و قانونمند کردن امر به معروف و نهی از منکر یک کار بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۴۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار فصاحت  در دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر بسیجیان سردشت آذربایجان غربی اظهار کرد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.

 سرهنگ فصاحت خاطرنشان کرد : با توجه به نقشی که امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه و فرد دارد ضرورت طرح بحث از این دو واجب بزرگ الهی بر کسی پوشیده نیست اگر این حقیقت را باور کنیم که امر به معروف باعث احیاء دین و ضامن اجرای قوانین و دستورات اسلام است لازم است با طرح این مباحث مردم را به این وظیفه مهم آشنا کرد.

 ماموستا محمد واوی امام جمعه این شهرستان  عنوان کرد : سازماندهی و قانونمند کردن امر به معروف و نهی از منکر یک کار بسیار ارزشمند است چرا که این فریضه دینی واجب در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ماموستا واوی گفت: افراد نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشند چرا که با در نظر گرفتن شرایط امر به معروف و نهی از منکر و انجام یک تذکر از بسیاری از انحرافات کاسته می شود.

 وی خاطر نشان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهد باید نیت خدایی داشته باشد و از نظر اخلاقی و رفتاری بتواند یک الگوی کامل برای سایر افراد باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات