خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان اینکه مواضع شجاعانه در برابر دشمنان باید نهادینه شود، گفت: حکمت، مصلحت و عقلانیت درست است و باید در برابر پیمان شکنان با قدرت ایستادگی کرده و با عهدشکنان خیال مذاکره نداشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۳۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
خیال مذاکره با عهدشکنان نداریم/دولت و مسؤولان رهنمود‌های رهبری را نصب العین قرار دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه در نگاه اسلام هرآنچه که اعطا شده نعمت الهی است که از سوی خداوند به ما ارزانی داشته شده است، بیان کرد: در منطق اسلام این نعمت‌ها ابزاری برای آزمایش بندگان است.

وی با اشاره به اینکه ما تکالیفی بر عهده داریم و این نعمت‌ها می‌تواند در مسیر صحیح قرار گرفته و به ارزش‌های ماندگار مبدل شود، افزود: همین نعمت‌ها می‌تواند به نغمت تبدیل شده و زینت‌های دنیا می‌تواند به ننگ آدمی مبدل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه بهترین نعمت‌ها که می‌تواند ما را به اوج سعادت برساند گاهی نتیجه عکس خواهد داشت، گفت: پدیده آقازادگی مسئله‌ای است که در میان برخی مسؤولان وجود داشته و این پدیده در تاریخ وجود داشته است.

اعرافی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول تاریخ انقلاب منشا خدمات بزرگی در بسیج مردم و حضور ملت شریف در صحنه‌های دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است، افزود: این شورا باید با ابتکار و خلاقیت ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کند.

وی سالروز جهاد دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: اقدامات خوبی در عرصه پیشرفت‌های علمی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده، ولی انتظار است که بر پایه اندیشه انقلابی در مسیر پیشرفت‌های علمی قدم‌های بزرگتری بردارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به حمله اتمی آمریکا به دو شهر ژاپن در اواخر جنگ جهانی بیان کرد: این حمله لکه ننگی بر پیشانی آمریکا نشاند و برای همیشه تاریخ این لکه ننگ باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه با این حمله نسل بشر تهدید شد، افزود: بسیار عجیب است استفاده کنندگان از صلاح‌های اتمی مدعیان دروغین صلح هستند، ننگ بر شما، شما امنیت بشر را تهدید کردید و در پرونده ننگین شما نقاط سیاه بسیاری ثبت شده است.

اعرافی تصریح کرد: اگر راست می‌گویید بیایید سلاح‌های اتمی را از بین ببرید؛ ما هم می‌گوییم که بشر باید سلاح اتمی و شیمیایی را کنار بگذارد، پرونده شما بسیار ننگین و سنگین از جرایم مختلف است.

وی تاکید کرد: امروز همچنان فریاد مرگ بر آمریکا نه تنها در قم و ایران، بلکه در سراسر جهان طنین افکن است.

امام جمعه قم به شرایط جدید و حساس کشور اشاره کرد و گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمنان ملت و اسلام به صحنه آمده و ژست گرفته و قدرت نمایی کرده و برگ‌های جدیدی از تحریم و توطئه را نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بدانید همه این‌ها از عصبانیت و خشم ماندگاری انقلاب شما در چهلمین سالگرد انقلاب است.



اقتدار نظام دشمنان را خشمگین کرده است

اعرافی با اشاره به اینکه اقتدار نظام در بیرون مرز‌ها آن‌ها را خشمگین کرده است، افزود: برای همین است که عهد‌ها و پیمان‌ها را می‌شکنند و آن‌ها ملت را هدف قرار داده اند.

وی با بیان اینکه جنگ روانی و اقتصادی شدید را به راه انداخته اند تا ملت ایران را از پا درآورده و وحدت و انسجام را از ملت بگیرند، گفت: جوانان باید در صحنه حضور داشته و هوشیار باشند و مسؤولان و قوای سه گانه وظایف سنگینی بر دوش دارند.

امام جمعه قم اضافه کرد: انتظار از دولت و مسؤولان این است که رهنمود‌های راهگشای رهبری در قلمرو‌های مختلف را نصب العین قرار دهند.

اعرافی یادآور شد: طی روز‌های اخیر مراجع تقلید درد‌های مردم را برشمردند و انتظار است که همه مسؤولان نظرات دلسوزان را مد نظر قرار دهند.



مسؤولان ارتباط خود با مردم را بیشتر کنند

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به مردم نزدیک‌تر شده و درد دختر و پسری که شرایط ازدواج برای آن‌ها فراهم نیست و درد گرانی را درک کنند، گفت: عزم جهادی و مدیریت اقتصادی در مسیر اقتصاد مقاومتی از ضروریات کشور است؛ در مواردی شاهد هستیم که برنامه ریزی قوی و پای کارآمدن وجود ندارد.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت تکیه بر نیرو‌های معتقد و انقلابی برای بازکردن گره‌ها و حل کردن مشکلات تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ارتباط با همسایگان و کشور‌های شرقی برای بازاریابی و فعالیت اقتصادی را مورد توجه قرار داد و افزود: مبارزه با مفاسد با همه جود از مسائل مهم است، اقداماتی صورت گرفته، ولی کافی نیست و باید در کنار قاطعیت، برنامه ریزی صورت گیرد تا مفسده برچیده شود.

اعرافی کنترل بازار ارز را مورد تاکید قرار داد و گفت: مواضع شجاعانه باید نهادینه شود، حکمت، مصلحت و عقلانیت درست است و باید در برابر پیمان شکنان با قدرت ایستادگی کرده و با عهدشکنان خیال مذاکره نداشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها