امام جمعه شاهرود گفت: اقدام قوه قضائیه در مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و رسیدن مجرم به جریمه برای جامعه امیدآفرین است
کد خبر: ۹۰۴۲۳۹۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر، بابیان اینکه اقدام قوه قضائیه در مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و رسیدن مجرم به جریمه برای جامعه امیدآفرین است، تاکید کرد: دشمن می‌خواهد در شرایط تحریم و تهدید به جنگ، ما را وادار به مذاکره کند لذا دراین‌بین باید اجزای نظام وظایف خود را با حفظ وحدت و انسجام انجام دهند.
امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه در قبال جنگ نرم اقتصادی که دشمن به راه انداخته است عده‌ای با بی‌تدبیری در همه اجزای نظام، این جنگ را مدیریت نکردند، اظهار کرد: با حجم زیادی از فساد‌های اقتصادی مواجه هستیم، مگر در کشور بازرس، حراست و دیوان محاسبات وجود ندارد؟ لازم است تا قوه قضائیه با سرعت و قاطعیت در پرونده‌های فساد اقتصادی ورود کند.
وی بابیان اینکه نباید اجازه دهیم که ناامیدی موردنظر دشمن در جامعه به ثمر برسد، با طرح این سوال که چرا مدیر فاسد برکنار نمی‌شود و تنها از پستی به پست دیگر انتقال پیدا می‌کند؟ افزود: تیم اقتصادی دولت باید در این مقوله باقدرت بیشتری عمل کند لذا باید پرسید گه چرا مسئولان هنوز جنگ اقتصادی را باور نکرده‌اند.
امینی تصریح کرد: برخی می‌گویند چرا مقام معظم رهبری در مقوله فشار‌های اقتصادی ورود نمی‌کند که در پاسخ به آن‌ها باید گفت: ایشان بالغ‌بر ۱۰ سال شعار سال را بر مبنای سیاست‌های اقتصادی قراردادند و حال امروز کشور را از تریبون‌های مختلف فریاد کشیدند متأسفانه مردم و مسئولان به فرمایش‌های ایشان به‌درستی عمل نکردند.
وی ادامه داد: در برخی صرافی‌های تهران مشاهده می‌شود عده‌ای ارز و سکه را در مقادیر بالا خریداری و در خانه انبار می‌کنند چرا در شرایطی که دشمن برای اقتصاد کشور نقشه کشیده است سرباز دشمن می‌شوند باید خلاف مطالبات آن‌ها عمل کرد تا به ثبات اقتصادی دست پیدا کنیم.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه منکر مشکلات صنفی، حقوق کارگران و وضعیت اقتصادی مردم نیستیم، اما مطالبات باید از مجاری قانونی مطرح شود، افزود: به خیابان‌ها آمدن و ایجاد آشوب ارزانی و امنیت خلق نمی‌کند، دشمن می‌خواهد از ایران سوریه دیگری بسازد و وحدت از بین رود لذا شعار‌های ساختارشکن نتیجه‌ای نخواهد داد و باید مسئولان به مطالبات صنفی قبل از اعتراض‌ها پاسخ دهند.
امینی بابیان اینکه کشور در فراز و نشیب‌های اقتصادی، قیمت‌های ارز و سکه و گرانی‌های غیرمعقول قرارگرفته است، بیان کرد: دشمن که نقشه‌های خود را شکست خورده می‌بیند با توطئه ترکیبی همه‌جانبه دست به اقدام کوتاه‌مدت زد چرا که اقدامات بلندمدت نظیر جنگ تحمیلی را تجربه کرده و دیده‌اند که سودی برای آن‌ها ندارد، لذا دشمن با فشار‌های کوتاه‌مدت در بخش فرهنگی سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است.
وی افزود: آمریکایی‌ها بیش از چند دهه به دنبال جنگ با ایران بودند و دراین‌بین عده‌ای واداده می‌گویند برای جلوگیری از بروز جنگ احتمالی باید با آمریکا مذاکره کنیم و این درست همان انتظاری است که امروز ترامپ از دولت ایران تمنا دارد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در کشور است، اظهار کرد: همه ما حتی ایرانی‌های خارج از مرز‌ها این نکته را پذیرفتیم که انرژی هسته‌ای حق مسلم همه ما است و دشمن با نشانه گرفتن این آرمان فضای دوقطبی را در کشور ایجاد می‌کند که عده‌ای موافق و عده‌ای دیگر مخالف دانش هسته‌ای هستند تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.
امینی در ادامه تصریح کرد: دشمن احساس فروپاشی را در کانال‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌کند که متأسفانه عده‌ای نیز دانسته یا ندانسته با ناامیدی به خواست دشمن دامن می‌زنند لذا باید مراقب باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم.
وی افزود: ایجاد اغتشاش و ناآرامی، جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه، جلوگیری از ترویج روحیه مقاومت، ایجاد فشار‌های روانی و اقتصادی و جلوگیری از کریدور زمینی از ایران تا مدیترانه بخشی از اهداف دشمن در پسا داعش است و ما باید در این شرایط که دشمن وحدت و یکدلی را هدف قرار داده به‌طور جد از دوقطبی کردن فضا در ایجاد راهی برای نفوذ دشمن پرهیز کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها