رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که دولت سیاست‌های جدید ارزی صحیح را اعمال کند مجلس تمام قد از این سیاست‌ها حمایت می کند.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۵۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست استادیاران صالحین استان خراسان رضوی گفت: دولت در زمینه اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی عملکرد مطلوبی نداشته به طور مثال دولت پس از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از جای دیگری به مدیریت این شرکت‌ها ورود کرده که بیانگر این است واگذاری سهام شرکت‌های دولتی بیشتر به صورت شکلی انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات اقتصادی با شفافیت ممکن خواهد شد، ادامه داد: با وجود اینکه از ماه‌ها قبل مجلس طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز را آماده کرده بود اما دولت با اعلام نرخ ثابت ارز سیاست نادرستی در بخش ارز اعمال کرد که تلاطمات ارزی را بیشتر کرد.

وی تصریح کرد: مجلس تمامی تلاش خود را برای اصلاح سیاست‌های ارزی انجام داده و در این رابطه با دولت توافق‌هایی کرده و مقرر شده دولت در سیاست‌های جدید ارزی به دغدغه‌های کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس توجه کند و موارد مندرج در طرح دوفوریتی ساماندهی بازار ارز را لحاظ کند.

پورابراهیمی داورانی افزود: حجم نقدینگی در اقتصاد کشور 3 برابر شد بنابراین باید با سیاست‌های پولی این میزان نقدینگی کنترل شود و نقدینگی را به سمت تولید سوق داد.

وی گفت: مقرر شده اقلام خوراکی و دارو با نرخ ارز ترجیحی تأمین و نیازهای دیگر ارزی از طریق بازار ثانویه ارز تأمین شود، در هر صورت باید توجه کرد تراز ارزی کشور مثبت است و اگر دولت سیاست‌های ارزی جدید صحیح را اعمال کند مجلس تمام قد از این سیاست‌ها حمایت خواهد کرد.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: آمریکایی‌ها و دشمنان به دنبال این هستند تا اقتصاد کشور را تخریب کنند و جنگ روانی به راه انداخته اند اما با تدابیر و راهکارهای مناسب می‌توان به مقابله با حرکات دشمن رفت. نکته دیگر اینکه باید با اخلالگران اقتصادی با جدیت برخورد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هر صورت باید به دولت کمک کرد تا مشکلات را حل کند چرا که موفقیت دولت رضایت مردم را در پی دارد و در این راستا با وجود حمایت از دولت پیشنهادات اصلاحی و نقدهای سازنده نیز از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود.

منبع: خانه ملت 

ارسال نظرات