کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی به مانند جنگ نظامی باید خائنان به نظام اعدام شوند، گفت: دولتمردان دو تابعیتی دلسوز مردم و نظام نیستند و باید با آنان برخورد انقلابی شود.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۳۲
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

سید جواد یاری کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به استراتژی جدید آمریکا برای تغییر نظام در ایران گفت: «جیم هنسون» طراح استراتژی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران معتقد است که می‌توان با استفاده از ویژگی های موجود در جامعه ایران به تغییر نظام رسید.

وی افزود: هنسون معتقد است که فشارها و تحریم های بلندمدت برای این منظور در ایران جوابگو نیست چراکه جمهوری اسلامی ایران با شرایط موجود خود را وفق می دهد لذا بایستی با فشارهای کوتاه مدت و شوک‌آور، اعتراضاتی را در ایران طراحی کرد تا در نتیجه آن اعترضات شکل بگیرد و با مدیریت این اعتراضات آن‌ها را تبدیل به آشوب کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: براساس این استراتژی، آمریکایی‌ها معترف هستند که در انتخابات سال گذشته با مدیریت افکار عمومی موفق شدند تا جریان لیبرال و غرب گرا را در ایران بر سر کار بیاورند که مهم ترین مشخصه آن ناکارآمدی همه جانبه است.

یاری با یادآوری اینکه تحرکات اخیر در مرزهای کشور نیز براساس این استراتژی طراحی شده بود، گفت: هنسون معتقد است که در ایران شکاف ها و گسل های قومی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی وجود دارد که با فعال شدن این گسل ها اعتراضات، به ویژه در مناطق مرزی شکل خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش دارد تا اعتراضات صنفی و مردمی را به کمک مجاهدین تبدیل به آشوب کند، گفت: در دو ماه گذشته 84 نفر توسط سپاه و اطلاعات دستگیر شده‌اند و به این مهم اعتراف کرده اند که بسیاری از منافقین در عربستان و امارات در حال آموزش هستند تا در زمانی که اعتراضات در ایران شکل می‌گیرد ورود کرده و این اعتراضات را تبدیل به اعتراضات سیاسی، امنیتی و آشوب کنند.

این تحلیلگر جریانات سیاسی در ادامه با بیان اینکه جنس فراخوانی‌ها برای تجمع مردمی در اعتراض به شرایط اقتصادی موجود نیز در قالب این استراتژی است، گفت: قصد دارند تا با ایجاد شوک‌های اقتصادی کوتاه مدت و به خیابان کشاندن مردم، نظام، رهبری و ملت را بر سر دو راهی قرار دهند تا بین سازش کردن و امتیاز دادن یا حفظ نظام تصمیم بگیرند.

یاری با بیان اینکه فضای مجازی در ایران دیوانه‌وار رها است و دولت هیچ نظارتی بر آن ندارد، گفت: این فضا به عمد برای حضور منافین رها شده و دشمن با استفاده گسترده از این فضا عملیات روانی را در کشور راه‌اندازی کرده است.

این استاد دانشگاه اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران را در ادامه این عملیات روانی دانست و گفت: با طرح این موضوع این سوال برای مردم ایجاد می‌شود که چرا مسئولان حاضر به مذاکره برای رفع مشکلات نیستند؟

وی به تناقض گویی دولتمردان آمریکا اشاره کرد و گفت: پمپئو(وزیر خارجه آمریکا) 12 شرط خطرناک را برای ایران قید می کند که با پذیرش آن جمهوری اسلامی ایران به ضعیف ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.

یاری در ادامه به سیاست آمریکا برای براندازی دولت‌ها در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: تجربه 50 سال اخیر را اگر رصد کنیم، درمی‌یابیم که آمریکا پیش از حمله به کشور، یک سال اول تمرکز خود را بر روی عملیات روانی در آن کشورها گذاشته و بعد مسئولان آن را وادار به انتخاب بین بودن یا نبودن و در نتیجه سازش و مذاکره کرد و در گام آخر آن کشورها را مورد حمله نظامی قرار داده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و نقش دولت در ایجاد آن گفت: معتقدم آنچه را که امروز به واسطه جریان نفوذی در کشور شاهدیم تعمدی است و نشات گرفته از سیاست‌ها غلط اقتصادی دولت است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا قوه قضائیه برخورد انقلابی با مفاسد اقتصادی داشته باشد، گفت: متاسفانه قوه قضائیه به جای برخورد انقلابی با مفاسد اقتصادی درگیر رودربایستی و بروکراسی و مباحثی از این قبیل شده است.

یاری با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس تصریح کرد: متاسفانه وکلای ملت حاضر به طرح سوال از رئیس جمهور درخصوص سیاست‌های اتخاذی غلطش نیستند و متاسفانه امروز ناکارآمدی هر سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه باعث شده تا بتوان ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به خاطر منافع 300 نفر از مفسد اقتصادی، انقلابی را که خون 250 هزار شهید به پایش ریخته شده را به قربانگاه می‌برد و این خطر و تهدیدی جدی است.

وی تاکید کرد: بایستی مسببان شرایط موجود و مفسدان اقتصادی به چوبه دار سپرده شوند تا اعتماد عمومی از دست رفته بازگردد. امروز دولت مقصر رها کردن فضای مجازی است که ضد انقلاب هر نوع عملیات روانی را در آن انجام دهد و متاسفانه تا حدودی نیز در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی به مانند جنگ نظامی باید خائنان به نظام اعدام شوند، گفت: دولتمردان دو تابعیتی دلسوز مردم و نظام نیستند و باید با آنان برخورد انقلابی شود.

یاری خاطرنشان کرد: دشمن برای ایجاد اعتراضات در کشور برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده‌ای را دارد ولی باید بدانند تا سپاه و نیروهای امنیتی هستند اجازه هیچ حرکتی را به آنان نخواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات