مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ، از راویان نور خواست به احیای نهضت عاشورا و اقدام نرم و اثرگذار فرهنگی در جامعه بپردازند.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۴۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در کارگاه توانمندسازی عوامل اجرایی راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری که در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: حضور شما پیشکسوتان و راویان حاکی از عشق و سوز شما به انتقال فرهنگ شهادت است و اثر این کار کمتر از حضور در دوران دفاع مقدس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، به تاثیر روایتگری امام سجاد علیه السلام و حضرت حضرت زینب سلام الله علیها در نهضت عاشورا پرداخت و افزود: بعد از شهادت حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام بنی امیه بر این باور بودند که پیروز میدان شدند و یزید با مشاهده سر حضرت می گوید ای کاش پدران و اجداد ما بودند و شکوه پیروزی ما را می دیدند؛اما روایتگری و روشنگری امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها، کاری کرد که معاویه دوم (فرزند یزید ) بر فراز منبر برود و اعلام کند که جدم و پدرم یزید غاصب بودند و من نمی خواهم سیاست آن ها را ادامه دهم.

حجت الاسلام کریم سرافراز تاکید کرد: راویان دو محور از سیره و سیاست های امام سجاد علیه السلام را باید الگوی خود قرار دهند؛ اول احیای نهضت عاشورا و بهره برداری از این نهضت گران سنگ و دوم؛ کار فرهنگی در جامعه بصورت نرم، هنرمندانه  و اثرگذار.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری  در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد:  اساسا برای صعود و سقوط در یک جامعه اولین گام کار فرهنگی است .

وی افزود: تشویق یک هنرمند متعهد، هنر متعهد، استفاده و تکریم از اشعار و شاعران دینی و استفاده از سلاح برنده دعا مثل صحیفه ی سجادیه بسیار کارساز است .

حجت الاسلام سرافراز گفت: امروز در خصوص دفاع مقدس و بیان واقعیات جنگ باید از هنر، تئاتر، فیلم، استفاده کنیم و واقعیات جنگ را نشان دهیم .

وی اظهار کرد: این کار خود را یک توفیق بزرگ الهی بدانید که در مسیری قدم برداشتید که می توانید یک کار فرهنگی و موثر و با ارزش انجام دهید .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تاکید کرد: مهمترین وظیفه ای که یک راوی و خادم شهدا دارند این است که بتوانند برای مخاطب باورسازی کنند؛ چرا که نتیجه این باورسازی پذیرش مطلب از سوی مخاطب است .

وی در پایان گفت: مخاطب باید باور کند شما سوز هدایت دارید و عاشق کشاندن به سمت اهداف انقلابی هستید،  وقتی ببیند که راوی از سر عشق و سوز آن فضا را بازسازی می کند، مطالب را  باور می کند .

ارسال نظرات