در آیینی 48 دانش آموز البرزی منتخب در رشته های فرهنگی هنری به سی و ششمین دوره مسابقات کشوری معرفی شدند.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۳۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز در این آیین که روز چهارشنبه با حضور اولیای دانش آموزان در نمازخانه اداره کل برگزارشد، هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان ذکر کرد.
عباس زمانیان افزود: اجرای این مسابقات بستر انگیزشی و تقویت روحیه مهارتی با توجه به علاقمندی دانش آموزان را در رشته های مختلف به همراه دارد.

48 دانش آموز البرز به مسابقات فرهنگی هنری کشور معرفی شدند


وی تصریح کرد: در مرحله کشوری برای دانش آموزان کارگاه های آموزشی - مهارتی توسط اساتید مجرب فعال در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل می شود.


وی اضافه کرد: در این مسابقات دانش آموزان با رقابت سالم ، فعالیت گروهی و تجربه زندگی در خارج از فضای خانواده نیز آشنایی پیدا می کنند.


وی از هنرهای آوایی،نمایشی وفیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی به عنوان رشته های اصلی مسابقات فرهنگی هنری یاد کرد.


وی حضور دانش آموزان با لباس فرم مدرسه ،رعایت نکات قوانین و ضوابط و همدلی را در محل برگزاری مسابقات کشوری همانند مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات ضروری دانستند.


کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: در مسابقات فرهنگی هنری استان 300 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند.


مهدی بشری اظهارداشت:فرآیند این جشنواره از اواخر مهرماه سال تحصیلی 97-96 در مدارس البرز با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان در بخش های فرهنگی ،هنری و آشنایی با هنر اسلامی آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت.


وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری یادآورشد: در مرحله منطقه ای 80 هزار دانش آموز برتر شناخته شدند.


وی خاطرنشان شد: پس از ارزیابی آثار توسط 50 داور البرزی ،3 هزار نفر در رشته های مختلف به مسابقات استانی سی و ششمین جشنواره فرهنگی - هنری راه پیدا کردند.


وی ادامه داد: سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی در بخش داستان نویسی، شعر، مسابقه کتابخوانی، سرود همگانی، هنرهای تجسمی، تکنوازی،صنایع دستی،رسانه و فضای مجازی،سرود،مقاله پژوهشی،فیلم کوتاه، نقالی، نقدادبی، نمایش صحنه ای، عروسکی و نمایشنامه خوانی برگزار شد.


بشری بیان داشت: مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش آموزان پسر و دختر از 18 تا 29 مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود که در دو مرحله دانش آموزان البرز طبق قوانین و ضوابط اردویی به مسابقات کشوری اعزام می شوند.


وی تاکید کرد: در سال گذشته 47 دانش آموز از البرز در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.

ارسال نظرات