خبرهای داغ:
در راستای ترویج فرهنگ گردشگری؛

کالسکه گردشگری در شهر خامنه راه اندازی شد

شهردار خامنه در حاشیه مراسم راه اندازی کالسکه گردشگری شهر خامنه، یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران و برنامه ریزان شهری را دستیابی به توسعه پایدار شهری عنوان کرد و افزود: توسعه پایدار شهری تنها با دستیابی به درآمد پایدار شهری بدست می آید و در شرایط کنونی یکی از راه های دست یابی به درآمد پایدار شهری، توجه به توسعه گردشگری شهری از سوی شهرداری ها است.
کد خبر: ۹۰۴۲۱۸۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

حمید نیکورأی در ادامه با بیان اینکه امروزه بخش بزرگی از اوقات فراغت شهروندان را گردشگری شهری یا تفریحات شهری پوشش می‌دهد، افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری شامل موزه‌ها، مراکز فرهنگی، تفریحگاه‌ها، مراکز خرید و... در کنار حفظ و احیای اماکن و بافت های تاریخی شهر بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در جذب گردشگر، رونق صنعت گردشگری و به تبع آن ایجاد درآمد پایدار ایفا می کند.

وی افزود: شهر خامنه دارای ظرفیت های گردشگری بسیاری اعم از درختان 1700 ساله چنار، موزه هدایا، خانه شیخ محمد خیابانی منطقه گردشگری قره کهریز، مسجد تاریخی منقش میرپنج، مقبره حسین خان میرپنج، مقبره شیخ نجم الدین گیلانی، محله تاریخی پیرباغچه، قنوات پر آب و... می باشد که می توان با حفظ و نگهداری از این پتانسیل ها در کنار بهره گیری از ایده های نو همچون استفاده از نمادها و المان های سنتی، تاریخی و فرهنگی و سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی که به دلیل تأکید بر مشارکت جامعه محلی، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و مسائل زیست محیطی، پیوند عمیقی با توسعه پایدار گردشگری دارد، گام های مؤثری در راستای توسعه صنعت گردشگری این شهر برداشت.

کالسکه گردشگری در شهر خامنه راه اندازی شد

نیکورای با اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته در جهت توسعه گردشگری شهر خامنه، اضافه کرد: هدف ما در شهرداری خامنه ایجاد منابع درآمد پایدار با تکیه بر توسعه گردشگری می باشد که بدین منظور عملیات اجرایی پروژه نیمه تمام مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی با تغییرات اساسی و زیربنایی ایجاد شده نسبت به نقشه های قبلی و انجام اقدامات لازم درخصوص مستحکم سازی بنا در مراحل پایانی به سر می برد و پس از اتمام آن در حوزه بوم گردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت همچنین در حوزه بوم گردی در تلاشیم تا با جلب نظر مالکان خانه های قدیمی شهر، از این خانه ها به عنوان اقامت گاه های سنتی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آماده سازی و تجهیز سوئیت های اقامتی به منظور اسکان مسافران و گردشگران، ساماندهی و رفع برخی از مشکلات منطقه گردشگری قره کهریز(از جمله: توسعه و تجهیز سرویس های بهداشتی، آسفالت ریزی محوطه ورودی، ساماندهی آلاچیق ها و ...)، پروژه مرمت و بازسازی مقبره حسین خان میرپنج (که عملیات اجرایی آن پس از انجام مطالعات فنی و مرمتی کارشناسان مربوطه و با تعیین و تصویب طرح و نقشه نهایی و تأمین منابع مالی آغاز خواهد شد)، رفع مشکلات ساختمان موزه هدایا، ساماندهی آب انبار قیرخ ایاخ، استفاده از ایده های نو مانند راه اندازی کالسکه گردشگری و ... از دیگر اقدامات شهرداری خامنه در راستای توسعه گردشگری محسوب می شوند.

شهردار خامنه در پایان اظهار داشت: در صورتی که مؤلفه‌های بومی شهر و دیار خود را به درستی بشناسیم و به زیبایی آن را به دیگران معرفی کنیم افراد بسیاری مشتاق دیدن آن هستند که افزایش تعداد گردشگر و توسعه و رونق صنعت گردشگری و عمران و آبادانی شهر را در بر خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها