علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در نطق میان دستور در جلسه علنی مجلس، گفت: سوال اساسی این موضوع است که آیا مجلس منزلت خود را پاس داشته و خود را در راس امور قرار داده است؟ پاسداشت امور مجلس خود چند پیش فرض دارد؛ نخست اطلاع سریع و به موقع از حوادث و رخدادهاست. آیا نمایندگان از کیفیت حوادث به موقع اطلاع پیدا می‌کنند تا اقدام درست و سنجیده را شاهد باشیم؟
کد خبر: ۹۰۴۲۱۶۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ نماینده مردم محلات و دلیجان افزود: در قراردادهای نفتی هم مجلس منفعل عمل کرد که نتیجه آن خروج شرکت‌هایی همچون توتال بدون پرداخت خسارت بود. در برجام هیچ موردی در اختیار نمایندگان قرار نگرفت. شاهد بودیم در برجام به جای سیب و گلابی، چه میوه‌ای به بار آمد. در پرداخت ارز به افراد خاص باز هم نمایندگان مجلس بی‌خبر بودند. شاهد بودیم که رانت ۱۴۰ هزار میلیاردی چه بلایی به سر کشور آورد. نمایندگان باز هم در چاپ بسته‌های پولی بی‌خبر گذاشته شدند، ما شاهد بودیم که در این خصوص موضوع به افزایش روزانه هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور و چهار برابر شدن نقدینگی در دولت منتج شد.

سلیمی ادامه داد: در واردات بنزین مجلس را به حاشیه کشاندند، علیرغم افتتاح چند فاز از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس شاهد بودیم که مافیای واردات دست از سر ملت بر نمی‌دارد. مجلس زمانی در راس امور است که اطلاعات کافی را از مسائل و امور داشته باشد. پیش نیاز دوم حضور فعال و پیش‌روی مجلس در تمام عرصه‌ها است. مجلس باید در متن تمامی حوادث حضور داشته باشد. به چه دلیل در توزیع هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه از مجلس درخواست استفسار نشد؟ در پرداخت حداقل ۱۲ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور به افراد خاص، مجلس در کجای امر بود؟ در تصمیم دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی مجلس در کجا بود؟

نماینده مردم محلات تاکید کرد: پیش نیاز سوم زمان‌شناسی و درک موقعیت است و واقعیت این است که ما از مسائل روز غفلت می‌کنیم، ‌این موضوع ضرری عمیق برای ملت و دولت به همراه دارد. برای مثال زمانی که قیمت ارز اوج گرفت و بهای سکه صرفا نان مردم عادی را آجر کرد، قیمت مسکن و اجاره مسکن ستون فقرات مردم را شکست، آن وقت چرا ما باید به برخی امور غیرمهم بپردازیم؟ مشکل اسراف زمان یکی از مهم‌ترین اسراف‌هایی است که در مجلس صورت می‌گیرد. آیا می‌دانید قیمت لبنیات، لوازم خانگی، میوه، مرغ، گوشت و ملزومات زندگی مردم سر به کجاها گذاشته است؟ کسانی که می‌خواستند ایران را سوئیس کنند، کشور را به کجا برده‌اند؟ ما نمی‌خواهیم سوئیس شویم، ما را به وضع قبل برگردانید و ما را از افغانستان بدتر نکنید.

وی بیان کرد: پیش نیاز چهارم رصد دقیق جهت اجرایی شدن مصوبات مجلس است و باید افزایش حقوق تا ۲۰ درصد را برای اقشار کم درآمد شاهد باشیم. چرا در احکام معلمان و برخی کارمندان افزایش این‌چنینی را شاهد نبودیم؟ چرا یارانه افراد ثروتمند قطع نشد؟ مگر قرار نبود یارانه افراد ثروتمند قطع شود و به یارانه فقرا افزوده شود. بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود که ۷۰ درصد آب مورد نیاز فلات مرکزی از شیرین‌ شدن آب خلیج‌فارس تهیه شود، این مصوبه انجام نشد.

سلیمی گفت: اما در خصوص آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران، آقای ترامپ خواب آشفته می‌بینم که تقاضای مذاکره کرده‌اید، با آن سابقه عهدشکنی این موضوع از ایشان بعید است. کدام عقل اجازه می‌دهد با کسی که به هیچ تعهدی پایبند نیست دوباره مذاکره کنیم. فراموش نکرده‌ایم شما قذافی را چگونه در آغوش گرفتید و هنگامی که او را خلع سلاح کردید با او چه رفتاری کردید. تاریخ رفتار شما را با ژنرال السیسی فراموش نکرده و برخورد شما را با عرفات. چه ساده دلند افرادی که این موارد را فراموش کردند. آقای روحانی خواهش می‌کنیم مردم را دنبال نخود سیاه نفرستید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات