خبرهای داغ:
رئیس دانشکده پزشکی اسدآباد با بیان اینکه مجموعه‌های موجود در دانشکده پزشکی شهرستان در یک سال گذشته مشغول پایه‌گذاری سیاست‌های دانشکده بوده‌اند، گفت: این مرکز توانسته از آغاز مستقل شدن 20 میلیارد تومان آورده مالی به سیستم درمانی دیار سیدجمال تزریق کند.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۵۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

آورده مالی 20 میلیارد تومانی دانشکده پزشکی برای دیار سیدجمالمحمد محبوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با بیان اینکه استقلال دانشکده پزشکی اسدآباد در یک سال گذشته دارای فواید متعددی برای دیار سیدجمال بوده است، اظهار داشت: تبدیل سیستم درمانی از شبکه به دانشکده پروسه پیچیده‌ای است که در ابتدای امر دارای موانع بسیاری بود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های موجود در دانشکده پزشکی شهرستان در یک سال گذشته مشغول پایه‌گذاری سیاست‌های دانشکده بوده‌اند، تصریح کرد: این مرکز توانسته از آغاز مستقل شدن 20 میلیارد تومان آورده مالی به سیستم درمانی دیار سیدجمال تزریق کند.

رئیس دانشکده پزشکی اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به برخی اقدامات انجام گرفته در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پلی‌کیلینیک تخصصی، راه‌اندازی فاز 2 بیمارستان قائم(عج)، استقرارسیستم‌های نرم‌افزاری نوین در ستاد دانشکده، به روز کردن سرورهای جدید فناوری اطلاعات با صرف هزینه یک میلیارد تومان، پرداخت بخش اعظم مطالبات پرسنل و خریداری بیش از 600 میلیون تومان تجهیزات نوین برای مراکز درمانی شهرستان بخشی از خدمات انجام شده بوده اسـت.

وی گفت: دانشکده پزشکی اسدآباد در یک سال گذشته با جذب 150 نفر، موفق‌ترین دستگاه شهرستان در ایجاد اشتغال بوده است.

محبوبی اضافه کرد: سیاست ما در اشتغال، جذب نیروهای بومی است تا حدی که ترجیح می‌دهیم از بین نیروهای کم تجربه بومی و باتجربه غیربومی جوانان اسدآباد را جذب و با تربیت کاری آنان، قدمی در راستای اشتغالزایی دیار سیدجمال برداریم.

وی در رابطه با احداث فاز جدید بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز گفت: سند ملکی این مکان به‌نام هلال احمر است و در چند وقت اخیر ملاقات‌هایی با مسئولین این نهاد برای بررسی مسأله حقوقی زمین مذکور داشته‌ایم.

رئیس دانشکده پزشکی اسدآباد اضافه کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده زمین بیمارستان امیرالمومنین(ع) یک ماه دیگر در اختیار ما قرار می‌گیرد و قصد ما تخریب مجموعه فعلی و ساخت یک مکان درمانی مجهز برای همشهریان اسـت.

وی گفت: در صورت راه‌اندازی فاز جدید بیمارستان امیرالمونین(ع) ماهانه مبلغی به عنوان حق پذیرنده به اداره اوقاف پرداخت خواهد شد.

وی در رابطه با کمبود پزشک متخصص در اسدآباد نیز گفت: اکثر شهرهای کشور دچار این معضل هستند.

محبوبی با اشاره به اینکه جذب متخصص مستلزم نیازسنجی است، افزود: در برخی مواقع جذب متخصص به لحاظ اقتصادی و علمی به صرفه نیست.

وی ادامه داد: در همین راستا مذاکراتی برای حضور چند فوق تخصص که نیاز به وجودشان در شهرستان داشته‌ایم، انجام داده‌ایم که در صورت حصول نتیجه به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت فعلی ما جذب متخصص اورولوژی است، بیان کرد: پزشکان فوق تخصص در صورت جذب، ماهیانه چند روز در شهرستان حضور پیدا خواهند کرد.

وی در رابطه با سایت جدید دانشکده پرستاری نیز گفت: سازه و مجوزهای شهرداری این پروژه آماده است و در شرایط کنونی فقط منتظر تصویب طرح پروژه هستیم.

محبوبی در خصوص عدم حضور نیروی انتظامی در بیمارستان قائم(عج) نیز گفت: سابقاً با عقد قرارداد از وجود نیروی پلیس در مرکز قائم(عج) بهره‌مند بودیم اما به علت برخی مشکلات این قرارداد فسخ شد.

وی افزود: با توجه به مجهز شدن همه سالن‌های فاز 1 و 2 بیمارستان به دوربین‌های مداربسته الزامی به وجود نیروی پلیس در بیمارستان قائم(عج) نیست چراکه فرهنگ والای مردم اسدآباد نشان داده است که مشکلات زیادی که لازم به حضور پلیس بوده را در مکان‌های عمومی نداشته و نداریم.

رئیس دانشکده پزشکی اسدآباد در ادامه به برداشتن گام‌هایی برای راه‌اندازی مرکز mri در شهرستان اشاره و عنوان کرد: برای خرید این دستگاه با یکی ازشرکت‌های تابعه وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی انجام شده و یکی از خیرین اسدآباد نیز قول‌هایی برای خرید mri داده است و دو نقطه نیز برای احداث این مرکز مهم شهرستان پیش بینی کرده‌ایم.

وی در رابطه با بحث مبارزه با فساد اداری نیز گفت: دانشکده پزشکی اسدآباد از دستگاه‌های پیشرو شهرستان در امر مبارزه با فساد است که این حرکت باعث تغییرات مثبتی در سیستم درمانی شده است.

محبوبی با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسان وزارتحانه بیمارستان قائم(عج) اسدآباد دچار تغییرات محرزی نسبت به پیش از استقلال دانشکده شده است، گفت: در ارزیابی ادارات خدمت‌رسان که ابتدای امسال صورت گرفت بیمارستان قائم(عج) به عنوان یکی از مراکز برتر استان در نظام تکریم معرفی شد.

وی در پایان ضمن انتقاد از تخریب دانشکده در امر پاداش بازنشستگان نیز گفت: در این زمینه کوچک‌ترین کوتاهی از طرف دانشکده صورت نگرفته و هرآنچه که انجام داده‌ایم بر اساس سیاست‌ها و مصوبات وزارتخانه بوده اسـت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات