مسئول بسیج سازندگی یزد خبر داد

اعزام بیش از 50 گروه جهادی به مناطق محروم استان یزد

مسئول بسیج سازندگی استان یزد از اعزام بیش از 50 گروه جهادی به مناطق محروم این استان در تابستان پیش‌رو خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۵۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید محمد میرقانعی، در خصوص برنامه‌های بسیج سازندگی استان یزد در تابستان پیش‌رو، گفت: برای سه ماه تابستان امسال سه گروه دانشجویی شامل بیش از ۱۵۰ دانشجوی استان به مناطق آسفیج، بهاباد، بخش بهمن شهرستان ابرکوه و کوهبنان کرمان اعزام شدند که به فعالیت‌های عمرانی، ساخت خانه‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، رنگ آمیزی مدارس و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط بانوان دانشجو می‌پردازند.

وی افزود: سه گروه جهادی از مساجد و محلات شامل تقریبا ۲۰۰ نفر اعزام شدند که در روستای هامانه رنگ آمیزی جداول روستا، بازسازی قبور شهدا و بازسازی مدارس را انجام دادند، و با حضور در خرانق و سخوید نیز کار‌های عمرانی را انجام دادند و در سطح دانش آموزی نیز برای این مدت پنج گروه جهادی به مناطقی، چون هامانه، آسفیج، بخش بهمن ابرکوه اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد عنوان کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی اعزام شده، تاکنون با همکاری بنیاد برکت در تابستان امسال برای اعزام ۴۸ گروه جهادی دیگر شامل تقریبا یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان، مردم محلات و ... برنامه‌ریزی شده تا علاوه بر انجام کار‌های عمرانی در مناطق محرومی که حضور می‌یابند، پروژه لایروبی قنات در برخی روستا‌ها مانند میل سفید اشکذر و روستای دهشیر استان را انجام دهند که تعداد این گروه‌ها در حال افزایش است.

میرقانعی در خصوص برنامه ریزی برای اعزام اردو‌های جهادی امسال گفت: برای امسال اردوی جهادی ده روزه دانشجویان با حضور ۷۵۰ نفر، اردوی ۷ روزه شامل هزار و ۷۳۰ نفر از بسیجیان مساجد و محلات و دانش آموزی، اردوی سه روزه با شرکت دوهزار و ۶۰۰ نفر از بسیج مساجد و محلات، دانشجویان، بسیجیان مهندسین صنعت و عمران و اردوی یک روزه با شرکت هزار و ۷۲۰ نفر از بسیجیان پایگاه‌ها و حلقه‌های صالحین برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: عید نوروز امسال ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف به اردو‌های جهادی اعزام شدند که ۳۰۰ نفر از آن‌ها در کوهبنان به فعالیت‌های عمرانی و کمک به زلزله زدگان پرداختند و هم اکنون نیز سه گروه جهادی از استان به طور مداوم در کوهبنان حضور دارند و فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار