چین هشدار داد

آمریکا روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال کند، اقدام متقابل می‌کنیم

مقامات پکن امروز با اشاره به سخنان منابع آگاه مبنی بر تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از چین اعلام کردند در این زمینه نمی توان به آمریکا باج داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۳۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، مقامات دولتی چین اعلام کردند باج دادن به آمریکا در شرایط کنونی نمی‌تواند مشکلات بین دو کشور را حل کند.

منابع آگاه از دولت آمریکا اعلام کرده‌اند کاخ سفید تصمیم گرفته بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین تعرفه گمرکی اعمال کند.

پیش‌تر کاخ سفید از تصمیم خود برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات این حجم کالا از چین خبر داده بود اما این منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا هم‌اکنون از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالا از چین سخن می‌گوید.

بنا به گفته این منابع تصمیم‌گیری در این زمینه در کاخ سفید هنوز نهایی نشده است.

مقامات چینی اعلام کردند در این زمینه به آمریکایی‌ها باج نخواهند داد و هرگونه اقدام کاخ سفید در این زمینه را به صورت متقابل تلافی خواهند کرد.

مقامات آگاه آمریکا گزارش دادند که آمریکا می‌خواهد با اعمال تعرفه‌های بیشتر چین را تحت فشار قرار داده و امتیازات تجاری بیشتری از این کشور بگیرد.

آمریکا پیشتر لیستی شامل ۶ هزار کالای چینی با مجموع واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از چین را برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی منتشر کرده بود. این کالاها شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، فولاد و آلومینیوم، مبلمان، فرش، لاستیک خودرو، دوچرخه، لوازم آرایشی و بهداشتی و تعداد زیادی دیگر می‌شود. انتظار می‌رود در صورتی که آمریکا تصمیم نهایی برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی را اتخاذ کند، تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان شدت خواهد گرفت. 

منابع آگاه اعلام کردند: احتمالاً کاخ سفید تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه را امروز اعلام می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: فشارهای آمریکا و باج‌خواهی دیگر تأثیری نخواهد داشت. چین به طور قطع این سیاست‌های آمریکا را با اقدامات متقابل پاسخ داده و از حقوق قانونی خود دفاع خواهد کرد.

شرکت‌های بزرگ آمریکایی نگران تأثیر این سیاست‌های کاخ سفید بر تجارت با چین هستند و این اقدام دولت ترامپ را به شدت محکوم کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار