نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در گفت: وگو با «بسیج»:
رحیمی گفت: دانش آموز از مهم‌ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است و فضای مدرسه به تنهایی نمی‌تواند سکوی نیاز‌های روانی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۱۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
جلیل رحیمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج مبنی بر کوتاهی دستگاه‎های مختلف فرهنگی در امر اوقات فراغت دانش آموزان گفت: تابستان فرصت مغتنمی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعداد‌های خدادادی دانش اموزان است.

وی بیان کرد: دانش آموز از مهم‌ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است و فضای مدرسه هر چند هم از امکانات پرورش و مربیان کار آمد برخوردار باشد به تنهایی نمی‌تواند سکوی نیاز‌های روانی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

رحیمی گفت: پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان گاه به معضلى جدى براى والدین تبدیل مى شود، که اگر از اوقات فراغت تابستان به خوبى استفاده شود، مى تواند به دورانى اثرگذار و حتی نقطه عطفی در زندگى دانش آموزان تبدیل ولى همیشه چنین اتفاقى رخ نمى دهد.

وی در پایان یادآور شد: در شهر‌ها مشکل پر کردن اوقات فراغت بیشتر به چشم می‌آید و دانش آموزان تا نیمه شب پاى تلویزیون نشسته و ساعت‌ها بى هدف با رایانه مشغول فعالیت هستند و صبح‌ها نیز تا دیروقت خوابیده و بخش عمده روز را با کسالت سپرى می‌کنند که این شیوه رایجی از نحوه گذران اوقات فراغت دانش آموزان در شهر‌ها است.
ارسال نظرات