خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در کشور ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد وجود دارد که در استان به یک هزار و ۸۰۰ کانون می‌رسد و درصددیم تا پایان برنامه ششم توسعه به ۲ هزار و ۳۰۰ کانون برسیم.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۸۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در افتتاحیه نخستین مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کشور در اصفهان و رونمایی از آثار فرهنگی هنری فاخر این مرکز اظهار داشت: هنر در عرصه فرهنگی یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هاست و ابزار بسیار مهم و اثرگذاری است که دشمن هم در تهدید ما از آن استفاده می‌کند.

وی افزود: ما نیز می‌توانیم از این وسیله برای مقابله با تهدیدات فکری دنیای استکبار استفاده کنیم و هنری می‌تواند به کار آید که ارزشی، فاخر، دینی و انقلابی باشد. تهدید دشمن جدی است و یکی از نیازهای مهم در همه حوزه‌های فرهنگی استفاده از ابزار هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هرچه جمهوری اسلامی جلوتر می‌رود به مراتب قوی‌تر می‌شود و به همین میزان دشمن ذلیل و ضعیف اما باید توجه کرد در دوره حساسی قرار داریم و یکی از اصلی‌ترین نیازها تعامل، همکاری، همدلی و انسجام بین متولیان فرهنگی و هنری است.

وی افزود: ازجمله آسیب‌ها ازهم گسیختگی، تعامل کم و انسجام ضعیف در این حوزه است که مشاهده می‌شود بنابراین رمز موفقیت ما همدلی است تا در حوزه‌های فکری و بسیار نرم مثل هنر بتوانیم درست گام برداریم.

انصاری پیرامون فعالیت سپاه و بسیج در حوزه‌های هنری گفت: این 2 نهاد در حوزه فرهنگ فعال هستند و فعالیت خوبی دارند. اصفهان پایتخت و یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های فرهنگی کشور است و چندین ظرفیت بزرگ برای فعالیت دارد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند محل مناسبی برای تصمیمات درست و به جای فرهنگی باشد و بسیج می‌تواند در این مسیر یاری دهنده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت مشترک اداره ارشاد و بسیج است، تصریح کرد: در کشور 24 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد وجود دارد که در استان به یک هزار و 800 کانون می‌رسد و درصددیم تا پایان برنامه ششم توسعه به 2 هزار و 300 کانون برسیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد ظرفیت خوبی برای بهره‌برداری در روستا و محلات هستند که می‌توانند نقش آفرینی کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هنر در کشور است و باید فعالیت بیشتری انجام دهیم تا به هدفمان که شکل‌دهی به فضای فرهنگی هنری است، برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها