هیات رئیسه مجلس طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه ششم توسعه درمورد« مقاوم سازی ساختمان ها» را اعلام وصول کرد.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۸۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه ششم توسعه اعلام وصول شد.

طبق ماده ۶۰ به منظور مقاوم سازی ساختمان ها و اصلاح الگوی مصرف به ویژه مصرف انرژی در بخش ساختمان و مسکن اقدامات زیر انجام گردد:

الف ـ شهرداری ها مکلفند نسبت به درج الزام رعایت مقررات ملی ساختمان در پروانه های ساختمانی اقدام نمایند. صدور پایانکار برای واحدهای احداث شده بر مبنای این پروانه ها، منوط به رعایت کامل این مقررات است.

ب ـ کلیه مجریان دولتی موظفند مسؤولیت فنی(حرفه ای) خود و در صورت نیاز، مسؤولیت سایر عوامل مرتبط با طراحی، محاسبه و نظارت بر ساختمانهای تحت پوشش خود اعم از شهری و روستایی را نزد یکی از شرکتهای دارای صلاحیت، بیمه نمایند.

پ ـ به منظور انجام مطالعات لازم برای کاهش خطرپذیری در برابر زلزله: ١ـ شبکه ایستگاههای شتابنگاری و زلزله نگاری و پیش نشانگرهای زلزله توسعه یابد. ٢ـ در طی اجرای قانون برنامه استانداردسازی مصالح و روش های مقاوم سازی ساختمانی، به صورت کامل محقق و از تولیدکنندگان و ارائه کنندگان مصالح و روشهای مذکور حمایت شود.

ارسال نظرات