خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شعر، سرود و پویانمایی اولویت ماست، گفت: فرهنگ ایران اسلامی اقتضا می‌کند شعر و ادبیات را توسعه دهیم.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۶۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام جواد محرابی در افتتاحیه نخستین مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کشور در اصفهان و رونمایی از آثار فرهنگی هنری فاخر این مرکز اظهار داشت: انقلاب اسلامی زایش‌های مختلفی در حوزه فرهنگ اسلامی داشته است که یکی از آن‌ها هنر معاصر بود که با هنر مصطلح در غرب یک تفاوت اساسی داشت.

وی با بیان اینکه آرمان‌خواهی و دوری از دنیاطلبی و دنیاگرایی وجه افتراق هنر معاصر ماست، گفت: از ابتدای انقلاب در بیانات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به هنر را شاهدیم و نگاه به رشد و توسعه معارف اسلامی با استفاده از هنر همیشه مطالبه آن‌ها بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این جنگ نابرابر فرهنگی مهم‌ترین مهمات برای ما مبارزه با دشمن، هنر است که اگر با ایمان آمیخته شود می‌توانیم بر قدرت پرزرق و برق غرب پیروز شویم.

وی ادامه داد: علی رغم همه تاکیدات و مطالبه‌ها در بروز هنر انقلابی به اندازه رشد و توسعه انقلاب فعالیت نکردیم به ویژه دولت‌ها آنگونه که انقلاب می‌خواست از بستر رشد و نمو هنر برای صدور انقلاب به دنیا استفاده نکردند.

محرابی با بیان اینکه در عرصه هنر انقلاب کم کاری کردیم، خاطرنشان کرد: اگر درست از این ظرفیت استفاده می‌شد در مواجهه با فرهنگ غرب تفاوت زیادی در عملکردمان وجود داشت اگرچه امروز هم پویایی دیده می‌شود، اما باید سرعت بیشتری بگیریم تا کاستی‌ها جبران شود.

وی تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند در چهلمین سال انقلاب، از دستاورد‌های انقلاب عبور کرده و ناامیدی را در مردم ایجاد کند و ما نتوانستیم با ابزار‌های هنری دستاورد‌های خود را به دنیا معرفی کنیم که ضعف ما بوده و باید با تلاش جهادی جبران شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نگاه هنری رهبر معظم بیان کرد: اولویت‌هایی که ایشان در بخش صدور و نشر معارف انقلاب دارند به نگاه هنری و تاکید استفاده از هنر برمی‌گردد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در این مسیر پیش قدم شد و بعد از اینکه در دوره‌ای بسیج در عرصه هنری افول داشت مجدد بستر رشد آن فراهم شده است تا به عنوان جریان بزرگ مردمی هویت ساز در ترویج هنر انقلابی نقش آفرین و تاثیرگذار باشد.

محرابی با اشاره به فعالیت‌های هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: در دوره‌ای بسیج میدان‌دار فعالیت‌های هنری و فرهنگی بود و کانون‌های بسیج مرکز تربیت نیروی انقلابی بودند و تلاش می‌شود این فعالیت‌ها احیا شود.

وی افزود: باید در عرصه‌های مختلف هنری اولویت‌گذاری جدی شود، گاهی می‌خواهیم همه عرصه‌های هنری را پوشش دهیم که ممکن است با کمبود امکانات نتوانیم بنابراین باید اولویت‌ها مشخص شود و درحال حاضر شعر، سرود و پویانمایی اولویت‌های فعالیتی ماست.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: فرهنگ ایران اسلامی اقتضا می‌کند شعر و ادبیات را توسعه دهیم چراکه تفاوت ما با اروپا و یونان که سابقه هزار ساله نمایشی دارند در ذوق ادبی است که مادر همه هنر‌ها در ایران است.

وی با تاکید بر فعالیت در حوزه سرود گفت: راه مدیریت فضای آلوده موسیقی غربی که درحال از بین بردن فرهنگ ماست، تولید سرود‌های فاخر است. بعد از انقلاب بیش از ۳۰ هزار گروه سرود ثبت شده فعال بودند که امروز درحال رشد هستند.

محرابی پیرامون فعالیت‌های حوزه پویانمایی اظهار داشت: پویانمایی به عنوان هنر استراتژیک در دنیا مطرح شده و اصفهان جزء استان‌های پیشتاز در این هنر است و کار‌های فاخری تولید کرده و در بسیج کمک می‌شود بستر برای فعالیت بیشتر فراهم شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها