خبرهای داغ:
مراسم دومین سالگرد رجعت و خاکسپاری شهید گمنام مجتمع اردویی تربیتی «ولایت» سازمان بسیج مستضعفین، سه شنبه شب گذشته در محل این مجتمع برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۴۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم دومین سالگرد رجعت و خاکسپاری شهید گمنام والامقام مجتمع ولایت با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (س) در جوار یادمان شهید برگزار شد.
در این مراسم، سردار «عبدالفتاح اهوازیان» از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: برگزاری مراسم شهدا در واقع بیعت با شهید و شهادت و ولایت و ائمه و خداست و باید از کسانی که چنین یادواره‌هایی را در این موقعیت که مردم نیاز بیشتری به بصیرت افزایی دارند، تشکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بخشی از شهدای ما را جوانان خالکوبی شده تشکیل میدادند، به تبیین فعالیت قرارگاه فوق سرّی نصرت و انجام ۴۲۰ مورد شناسایی توسط شهدا و رزمندگان جوان این قرارگاه در شرایط سخت جزیره مجنون پرداخت.
فرمانده دوران دفاع مقدس وضعیت منطقه، یاوه گویی‌های اخیر مقامات آمریکایی و اوضاع داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز همانند ظهر عاشوراست و در مرحله عبور از پیچ تاریخی هستیم و منافقین کوردل که خیانت‌ها و جنایات ننگینی علیه مردم ایران در پرونده خود دارند، امروز برای ملت قهرمان ما دایه بهتر از مادر شده اند.
اهوازیان با تاکید بر اینکه در وضعیت حاضر بصیرت افزایی و تبیین رهنمود‌های ولایت، جهاد اکبر ماست، افزود: امروز به مالک اشتر‌هایی مثل شهید نادر مهدوی که در راستای تبعیت از فرمان امام و رهبر خویش، رو در روی آمریکایی‌ها در خلیج فارس ایستاد و به آن‌ها ضربه زد، نیاز داریم.
وی با انتقاد شدید از برخی کم کاری‌ها در حوزه اقتصادی در کشور گفت: کشور عزیز ما همچون دستمال کاغذی نیست که عد‌های بخواهند با خیانت‌های خود و ایجاد آشوب اقتصادی و ... از آن سوء استفاده کنند و آن را به گوشه‌ای پرت کنند، بلکه مثل سجاده نماز است که همه باید آن را عزیز و گرامی بدارند.
راوی دفاع مقدس در پایان با اشاره به اینکه رزمندگان جبهه مقاومت طی هفت سال گذشته در سوریه در مقابل ۱۱۶ کشور ایستادند و آمریکا و اذنابش را ذلیل و منکوب کردند، تاکید کرد: حضور مستشاران و رزمندگان ایرانی در سوریه، دفاع از اسلام، دفاع از اهل بیت (ع) و دفاع از ایران اسلامی است و امروز می‌بینیم که بحمدالله جبهه اسلام در قنیطره و مرز‌های جولان اردوگاه زده است.
شعرخوانی احمد اسفندیاری رامسری» و مرثیه سرایی حمیدرضا سعیدی در رثای سیدالشهدا (ع) بخش‌های دیگری از این مراسم بود.
در این مراسم، بیطرفانی و قدیری معاونان هماهنگ کننده و اردویی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، نماینده دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز حضور داشتند.
دو سال قبل در چنین ایامی مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر مطهر شهید گمنام ۱۵ ساله مربوط به سال ۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون طی مراسم تشییع باشکوهی در مجتمع فرهنگی اردویی ولایت سازمان بسیج مستضعفین در قم خاکسپاری شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات