رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت:
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: 30 هنرجو در رشته های سکه دوزی و سوزن دوزی در شهرستان سیب و سوران شرکت کرده و گواهینامه مهارت کسب کردند.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۷۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عبدالسلام محمدی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت: در ۴ ماهه امسال، ۳۰ هنرجو در رشته‌های سکه دوزی و سوزن دوزی در شهرستان سیب و سوران شرکت کرده و گواهینامه مهارت کسب کردند.

وی افزود: در این ۴ ماه نیز در حوزه صنایع دستی به ۲ نفر از صنعتگران این شهرستان که از طریق سامانه کارا برای دریافت تسهیلات جهت راه اندازی کارگاه سوزن دوزی ثبت نام کرده بودند مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هر نفر اعطا شد.

محمدی ادامه داد: از اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی در ۴ ماهه نخست سال در این شهرستان انجام شده، شروع مرمت قلعه سیب است که تاکنون ادامه دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران ادامه داد: برگزاری جلساتی با حضور خیرین در رابطه با مرمت قلعه پسکوه نیز اقدام دیگر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران بوده است.

در حوزه گردشگری نیز برگزاری تور یکروزه مسئولان شهرستان سیب و سوران و بازدید از آثار تاریخی این شهرستان و نیز پیگیری برای ایجاد مجتمع رفاهی که اعتبار آن اختصاص داده شده و قرار است تا به پیمانکار واگذار شود از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران است.
ارسال نظرات