معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز اولین فصل مرمت قلعه دزک(بلقیس)در سراوان

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین اقدامات اجرایی برای سال جاری در این اثر حفاظت و استحکام بخشی حصار ضلع جنوبی، مرمت قسمتی از فضا‌های داخلی و اندود کاهگل قسمت‌های مرمت شده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۷۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبر نگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عدنان حسینی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با تلاش کارکنان اداره کل میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پیگیر‌های نماینده شهرستان‌های سراوان، سب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی اولین فصل مرمت قلعه دزک آغاز شد.

وی افزود: این میزان اعتبار نسبت به حجم عظیم این بنای تاریخی ناکافی است و امیدواریم در سال آینده با اختصاص اعتبار بیشتر و مشارکت سایر دستگاه‌ها در امر حفاظت و مرمت اثر، تسریع شود.

حسینی مهمترین اقدامات اجرایی برای سال جاری در این اثر را حفاظت و استحکام بخشی حصار ضلع جنوبی، مرمت قسمتی از فضا‌های داخلی و اندود کاهگل قسمت‌های مرمت شده عنوان کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: این بنای مهم و تاریخی در بخش مرکزی، روستای دزک واقع شده و با شماره ثبت ۱۱۰۹۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

گفتنی است قلعه دزک (بلقیس) از مهمترین آثار تاریخی در شهرستان سراوان که قدمت آن به دوره قاجاریه برمی گردد.
ارسال نظرات