خبرهای داغ:
آغاز به کار کرد:

دومین نمایشگاه اکسپو استان با ۳۷۸ اثر هنری از ۱۷۲ هنرمند

طاهرخانی عنوان کرد: در نمایشگاه آثار مختلفی از جمله خوشنویسی با ۱۰۶ اثر، نگارگری با ۶۵ اثر از با ۱۸ هنرمند، نقاشی با ۱۴۷ و جمعا ۳۷۸ اثر هنری از ۱۷۲ هنرمند گردآوری شده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۴۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه اکسپو استان که با حضور استاندار، مسوولان و هنرمندان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد بیان کرد: بعد از یک دهه و با حمایت های مدیریت استان و اداره کل ارشاد این رویداد هنری مهم سال اتفاق افتاد.

وی گفت: با توجه به راهبرد سال ۹۷ در حمایت از کالای ایرانی و پس از جلسات مختلف، برگزاری نمایشگاهی جهت آشتی مردم با هنر پایه ریزی شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین اظهار کرد: همچنین قرار است نوروز امسال نمایشگاه آثار هنری با رنج قیمت های مناسب در استان برگزار شود.

طاهرخانی عنوان کرد: در نمایشگاه آثار مختلفی از جمله خوشنویسی با ۱۰۶ اثر، نگارگری با ۶۵ اثر از با ۱۸ هنرمند، نقاشی با ۱۴۷ و جمعا ۳۷۸ اثر هنری از ۱۷۲ هنرمند گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه شورا اسلامی شهر قزوین، انجمن هنرهای تجسمی، شهرداری، انجمن خوشنویسان، معاونت فرهنگی سپاه، سازمان فرهنگی شهرداری، سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، مخابرات استان قزوین با شرکت نمایشگاه ها همکاری داشته اند.

در ادامه آئین افتتاح نمایشگاه، اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: آنچه برای ما مهم است این است که برخلاف وضعیت جامعه باید از فرهنگمان حمایت کنیم.

وی گفت: نوع نگاهمان به هنر به گونه ای است که باید دولت برایمان فرهنگ استفاده از آثار هنری را ایجاد کند در حالیکه این فرهنگ را باید خود ما ایجاد کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کسانی که به عنوان خیرین میشناسیم، توانمندترین لایه جامعه هستند و عمده فعالیت آنها در زمینه اقتصادی بوده و هیچ بحثی در خصوص فرهنگ ندارند. همین امر وجه تمایز ما با کشورهای توسعه یافته است.

اسکندرنژاد ادامه داد: یکی از وجهه های فرهنگی جامعه، مصرف محصولات فرهنگی است. تا زمانی که برای سعادتمند شدنمان به دنبال صف های طویل طلا و خودرو هستیم وضعیت فرهنگی مناسبی نخواهیم داشت در حالی که در کشورهای توسعه یافته، هنر و فرهنگ در جایگاه بالایی قرار دارند و ما فرهنگ ساز فضایی مناسب برای استفاده از آثار هنری هستیم.

وی عنوان کرد: اگر چه شرکت نمایشگاه به همت سایر دستگاهها اقدام به برگزار این فضای هنری کرده اما اگر این امور فرهنگی به نهادهای عمومی سپرده شود نتیجه آن اجرای نمایشگاه های هنری پس از یک دهه خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها