معاون فرهنگی وزارت ارشاد سخت‌گیری‌های موجود در آیین‌نامه گرنت را بی‌مورد دانست و از اعمال تغییراتی در جهت تسهیل شرایط طی هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۶۳۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون فرهنگی وزارت ارشاد سخت‌گیری‌های موجود در آیین‌نامه گرنت را بی‌مورد دانست و از اعمال تغییراتی در جهت تسهیل شرایط طی هفته آینده خبر داد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد روز گذشته مهمانخبرگزاری تسنیم بود،‌ وی در بازدید خود از این خبرگزاری درباره مسائل و موضوعات مختلفی صحبت کرد. از سیاست‌های جدید وزارت ارشاد برای صرفه‌جویی مالی گرفته تا کاهش شمارگان کتاب و راهکارهایی برای رفع آن.

جوادی اشاره‌ای هم به گزارش هفته گذشته تسنیم برای طرح گرنت با عنوان «دو سال گذشت اما هیچ گرنتی به ناشر خارجی داده نشد» داشت و از تغییراتی در گرنت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره این تغییرات گفت:‌ در آیین‌نامه گرنت سخت‌گیری‌های بسیاری شده است‌،  من وقتی این آیین‌نامه را بررسی کردم،‌ دیدم برخی سخت‌گیری‌های غیر ضروری در آن وجود دارد،‌ برای نمونه باید اسناد بسیاری را فراهم کنند تا بتوانند مبلغ گرنت را تحویل بگیرند.

وی افزود:‌ این در حالی است که کشورهای دیگر در پرداخت گنرت خود و حمایت از انتشار کتابهایشان در جهان این چنین عمل نمی‌کنند‌، برای نمونه جهت دریافت حمایت کره جنوبی از انتشار کتاب‌هایش تنها کافی است مترجم یا ناشر یک نسخه از کتاب را ارسصال کند تا 2 هزار دلار مبلغ حمایتی دریافت کند.

جوادی تصریح کرد:‌ با این وضعیت،‌ ما آمده‌ایم،‌ ده‌ها سند از ناشر‌، مترجم و ... خواسته‌ایم،‌ تا مبلغی را به عنوان حمایت پرداخت کنیم که باید این روند اصلاح شود. این تغییرات هفته آینده اصلاح خواهد شد و مارتب اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد هم‌چنین مشکل پرداخت گرنت به طرح‌های تصویب‌شده در دو سال گذشته را مرتبط با نحوه پرداخت دانست و گفت: اینکه ما می‌خواهیم مبالغ متعدد شامل هزار دلار،‌ دو هزار دلار و ... را به چندین کشور و چندین فرد انتقال دهیم‌، برای صرافی‌ها مقرون به صرفه‌ نیست،‌ آن‌ها زیر بار نمی‌روند و می‌گویند بگذارید یک‌باره جمع شود و یکجا انتقال داده شود،‌ از این روست که منتظر مانده‌ایم وگرنه اعتبار لازم برای این مورد فراهم آمده است.

مشروح گفت‌وگوی تسنیم با محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد به زودی در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.

ارسال نظرات