نظر دبیرکل حزب اسلامی کار درباره تفکیک وزارت کار و رفاه اجتماعی

دبیرکل حزب اسلامی کار معتقد است مسیری که دولت برای تفکیک این وزارتخانه انتخاب کرده نادرست است.
کد خبر: ۹۰۴۱۶۰۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیرکل حزب اسلامی کار معتقد است مسیری که دولت برای تفکیک این وزارتخانه انتخاب کرده نادرست است.

 

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،‌ درباره لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دستورکار روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی قرار داشته، گفت: تفکیک وزارت کار و رفاه اجتماعی با توجه به گستردگی مسئولیت‌های این وزارتخانه امری ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید

لاریجانی: مجلس با تفکیک وزارتخانه‌ها در شرایط فعلی مخالف است

وی افزود:‌ البته مسیری که دولت برای تفکیک این وزارتخانه انتخاب کرده مسیر بسیار غلطی است. چراکه در سال‌های گذشته نیز سابقه جدا شدن سازمان  تامین اجتماعی از وزارت کار را داشتیم که در نهایت با شکست مواجه شد. 

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: اگر واقعا هدف دولت از تفکیک وزارت کار، برداشتن مسئولیت بنگاه‌داری از دوش این وزارتخانه است. باید کارخانجات و هلندینگ‌های اقتصادی را که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند از این سازمان بگیرد و تنها درآمد این واحد‌های اقتصادی را  در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد.

به گزارش تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان  به بررسی لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» پرداختند که در نهایت دوفوریت  این طرح  با رای مخالف وکلای ملت روبرو و از دستورکار مجلس خارج شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار