سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از ارجاع سوال از وزیر کشور به هیئت رئیسه پارلمان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۶۰۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از ارجاع سوال از وزیر کشور به هیئت رئیسه پارلمان خبر داد.

 

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز (سه شنبه 9 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: سوال محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دستورکار کمیسیون قرار داشت.

وی با بیان اینکه سوال نماینده تبریز از وزیر کشور درباره دخالت فرمانداران در کار دهداران بود، افزود: وزیر کشور به دلیل حضور در یک جلسه امنیتی در جلسه کمیسیون حاضر نشد. فرهنگی نماینده سوال‌کننده درخواست کرد، سوال وی برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه شود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بررسی طرح  ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد درباره اجرای اصل 27 قانون اساسی یعنی برگزاری تجمعات نیز در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح‌هایی از سوی نمایندگان، شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور در این زمینه مطرح است، مقرر شد فرصتی به طراحان داده شود تا با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها طرح جامع‌تر و کامل‌تری در زمینه برگزاری تجمعات تدوین شود.

سلیمی در توضیح طرح نماینده نجف‌آباد اظهار داشت: براساس این طرح تجمعات مقابل مجلس نیازی به مجوز نداشته و باید این تجمعات از طریق خبرگزاری خانه ملت اطلاع‌رسانی شود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: همچنین براساس این طرح متناسب با تعداد تجمع‌کنندگان یک نماینده، یکی از رؤسای کمیسیون‌ها و یا رئیس و اعضای هیئت رئیسه پارلمان در میان تجمع‌کنندگان حاضر شده و به خواسته‌های آنها پاسخ می‌دهند.

ارسال نظرات