رعایت حجاب مسئله شخصی نیست/ نگاه‌های بی هدف عامل بی حیایی است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه افرادی که بی حیایی می‌کنند هیچ دینی ندارند گفت: مسئله حجاب یک مسئله عمومی است و این نگاه اشتباهی است که بی حجابی را مسئوله شخصی بدانیم.
کد خبر: ۹۰۴۱۵۶۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر حیدری کاشانی در نشست امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: سوره اعراف در قرآن یکی از سوره‌هایی بنیادی در زمینه شیطان شناسی و شیطان ستیزی است.

وی با بیان اینکه هرکه یک بار در ماه این سوره را قرائت کند از وسوسه های شیطانی خارج می شود عنوان داشت: قرائت و عمل به دستورات خدا که در سوره اعراف آنده است موجب می‌شود که انسان از سه ضلع دنیا، شیطان و انسان خارج شود.

کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه، فضیلتی که برای سوره ها بیان می شود فضیلت تدبر و قرائت است، خاطرنشان کرد: وظیفه هر مسلمان انجام دستورات الهی در تمامی امور زندگی خود می‌باشد.

حیدری کاشانی با اشاره به اینکه در آیه 16 این سوره به نقشه های مختلف ابلیس اشاره شده است، عنوان داشت: ابلیس از چهار جانب قلب انسان را مورد تهاجم قرار می دهد.

وی گفت: ناهنجاری اجتماعی، بی حجابی و بی عفتی اصلی ترین نقشه و ترفند ابلیس است که باید به صورت ریشه ای تر به آن پرداخت.

کارشناس مذهبی افزود: حمله پیش رو ابلیس، انسان را از آنچه پیش رو دارد مثل آخرت، ابدیت و ... دور خواهد کرد درحالی که مرگ انتقال انسان از عالمی به عالم دیگر است و با این تهاجم ابلیس انسان این مهم را به فراموشی می‌‎سپارد.

حیدری کاشانی اظهار کرد: روح خدایی جاودانه است و شیطان انسان را از آن غافل می‌کند و انسان فکر می‌کند که برای این دنیا ایجاد شده است و از فراز و نشیب‌های دنیای می ترسد.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید از حقیقت دنیا دل کند و آن را پشت سر بگذارد و این درحالی است که به این مهم دل می بندیم و خود را اسیر امور دنیوی می‌کنیم.

کارشناس مذهبی به تهاجم ابلیس از سمت راست اشاره کرد و گفت: شبه آفرینی در دین تهاجم ابلیس از سمت راست است که نمونه بارز آن ایجاد داعش به نام دین و به نام اسلام می‌باشد.

حیدری کاشانی ایجاد شهوت انگیزی از سوی زن و مرد را تهاجم ابلیس از سمت چپ دانست و اظهار کرد: نگاه‌های غیر هدفمند به دور از قرآن و ... موجب ترویج بی حیایی و بی عفتی می ‎شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه حیامندانه را در جامعه ترویج دهیم بیان داشت: در آیه 20 سوره اعراف، 5 هدف اصلی شیطان برای خارج کردن انسان از بهشت و عریان سازی انسان، و آغاز بی حیایی انسان بیان شده است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر حیا برود تمام دین و ایمان از بین می رود گفت: میل به حجاب و پوشش میل باطنی و فطری است.

حیدری کاشانی با تاکید بر اینکه کسی که حیا ندارد هیچ دینی نخواهد داشت عنوان داشت: هیچ خیری در شخصیت انسانی که بی حیا است وجود نخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار