بسیج گزارش می‌دهد

برگزاری کلاسهای توجیهی جهادگران بسیج دانشجویی گیلان برای آغاز جهاد فرهنگی و عمرانی در روستاهای کم برخوردار

از سری کلاسهای توجیهی جهادگران بسیج دانشجویی گیلان برای آغاز جهاد فرهنگی و عمرانی در روستاهای کم برخوردار گیلان هم‌اکنون در سازمان بسیج دانشجویی گیلان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۰۴۱۵۳۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، بسیج دانشجویی در فصل اوقات فراغت طبق سنوات و سال‌های گذشته خدمت رسانی به روستاهای کم برخوردار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را با رویکرد افزایش خدمات اجتماعی همه ساله در دستور کار خود قرار می دهد.

اردوهای جهادی نام طرحی است که جهادگران بسیجی مشتاقانه، مخلصانه و داوطلبانه برای حضور در مدت های معین در روستاهای کم برخوردار و دورافتاده حضور پیدا می‌کنند و طی مدت حضور در روستاهای کم برخوردار ارائه خدمات آموزشی درمانی، اجتماعی، فرهنگی و هنری را با تیم‌های منسجم و هماهنگ متشکل از برادران و خواهران فعال و پویا در دستور کار خود قرار می‌دهند.

آموزش و افزایش آگاهی برای ارائه خدمات درست و به جا در مناطق کم برخوردار از جمله نیازسنجی های است که بسیج دانشجویی با برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی با بکار گیری از اساتید مجرب و جهادی سعی می کند اساس مفهوم خدمت رسانی به همنوع را به صورت جهادی، منسجم و اثرگذار در دستور کار خود قرار دهد که نمونه آن این روزها در بسیج دانشجویی گیلان در حال برگزاری است.

در این دوره از کلاس های آموزشی مفاهیم و درس نامه هایی با محوریت عرصه شناسی اقتصادی و کارآفرینی، اقتصاد روستا، فرهنگ جهادی، پیوست نگاری جهانی و کارگروه عمران توسط اساتید مرور شد.

همچنین جهادگران بسیجی برای آغاز فعالیت جهادی خود در نخستین گام عرصه شناسایی با خانواده کپر نشین در روستای دروار محله حویق تالش آشنا شدند و خدماتی به آنها ارائه کردند.

جهادگران بسیجی علاوه بر دیدار با امام جمعه و مسئولان محلی، با اهالی روستا دروار همنشین و با بررسی مسائل و مشکلات، اولویت ها را برای خدمت رسانی به مردم مشخص کردند.

همچنین در راستای ارائه خدمات به مردم محروم و مستضعف روستاهای کم برخوردار جهادگران بسیجی، شروع کار عمرانی خود را با دیوار چینی مدرسه شهدای دروار مدرسه شهدا حویق آغاز کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات