دکتر خسرویان در اولین نشست خود با مسئولان کانون‌‎های تهران بزرگ خبر داد:
مسئول جدید بسیج اساتید تهران بزرگ در اولین نشست مشترک با مسئولان کانون‌های بسیج اساتید تهران بزرگ از راه اندازی شبکه هوشمند اساتید دانشگاه‌های تهران خبر داد
کد خبر: ۹۰۴۱۵۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

راه اندازی شبکه هوشمند، کنشگر، دانشی و ارزشی توسط بسیج اساتید تهران بزرگ 

به گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج ، اولین نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تهران بزرگ با دکتر خسرویان، روز گذشته در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر ابن‌الدین جانشین سازمان بسیج اساتید ضمن برشمردن ظرفیت قابل توجه دانشگاه‌های پایتخت و نگاه تحولی بسیج اساتید، خواستار مطالبه‌گری یافته‌های علمی استادان دانشگاه ازطریق اندیشکده‌های راهبردی شد. وی ضمن تشکر از رییس سازمان برای انتخاب دکتر خسرویان که دارای تفکر راهبردی است و با برشمردن برخی کارهای خوبی که در گذشته طبق اقتضائات زمان خود به انجام رسیده است، گفت: اقتضای زمان ما این است که از ظرفیت استادان ارزشی و صاحب رأی برای حلّ مشکلات کشور استفاده کنیم و راه اندازی اندیشکده های راهبردی نیز در همین راستا بوده است.

در ادامه مسئولان کانون‌های دانشگاهی تهران ضمن تبریک به مسئول جدید بسیج اساتید تهران بزرگ، به بیان دیدگاه‌های خود و ظرفیت‌های دانشگاههای تهران بزرگ برای ایجاد تحول در فعالیت‌های بسیج اساتید کشور پرداختند.

سپس دکتر خسرویان پس از تشکر از میهمانان حاضر در جلسه، اعلام کرد: بسیج اساتید پایتخت با توان بالایی که دارد، باید بتواند برای بسیاری از معضلات کشور برنامه داشته باشد.


مسئول جدید بسیج اساتید تهران بزرگ ضمن بیان ضرورت تعامل با سایر نهادها مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و  ...تصریح کرد: کارهایی که در کانون یک دانشگاه تعریف می شوند باید جدی گرفته شود. تهران بزرگ پیشانی بسیج اساتید کشور است و از این جهت به حول و قوه الهی باید کارهای بزرگی را انجام دهیم.
وی ضمن اعلام اینکه پیشنهادات کانون‌های تهران بزرگ باید در اسرع وقت به بسیج اساتید تهران بزرگ ارسال شود اعلام کرد: تلاش خواهیم کرد هزینه های طرح های حلّ المسائلی با سرعت بیشتری پرداخت شود.
دکتر خسرویان ضمن یادآوری این نکته که در کانون‌های تهران بزرگ تنوع تخصص ها وجود دارد که باید هدفمند شود گفت: شبکه بسیج اساتید در دوسال و نیم اخیر نیمه جان بوده است که باید با فراخوان تخصص‌های مختلف، به این شبکه جان دوباره ای بدمیم و این شبکه استادی باید هوشمند شود.

راه اندازی شبکه هوشمند، کنشگر، دانشی و ارزشی توسط بسیج اساتید تهران بزرگ
مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ با ابراز تأسف از اینکه امروز دانشگاه منقطع از نظام مسائل کشور عمل می کند و فانتزی است تصریح کرد: فضای نابهنجار اقتصادی در کشور شفاف نیست و همین موجب بروز مشکلاتی در حوزه های اجتماعی شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: بسیج اساتید باید شبکه ای دانشی و ارزشی داشته باشد و بالنده و کنشگرانه عمل کند. بسیج اساتید باید دیالوگ داشته باشد.


دکترخسرویان همچنین ضمن بیان اینکه هم اکنون چالش در نگرش در میان مدیران وجود دارد گفت: بسیج اساتید باید نگاه اساتید دانشگاه و سایر مدیران نهادها و دستگاه‌های کشور را عوض کند.


وی در پایان مدل اندیشکده ها را مدلی تکاملی دانست و گفت: باید کمک کنیم تا اندیشکده های راهبردی که طبق ضرورت های موجود کشور طراحی شده است، به سرنوشت حلقه های علمی مبتلا نشود و خروجی آن، ارائه پیشنهادهای عملیاتی به قوای سه گانه برای حلّ مشکلات کشور باشد.

ارسال نظرات