خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین:

افزایش دانش حقوقی جامعه موجب کاهش پرونده های قضایی می شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: پرونده هایی که در دستگاه قضایی رسیدگی می شود همه به خاطر مراودات اجتماعی افراد و اختلافات ناشی از این روابط اجتماعی است و دستگاه قضایی در تشکیل آنها هیچ نقشی ندارد.
کد خبر: ۹۰۴۱۴۸۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار با مردم شریف قزوین که در مسجد جامع المهدی(عج) برگزار شد، گفت: امر پیشگیری از وقوع جرائم در قانون برعهده دستگاه قضایی سپرده شده است و قوه قضاییه نیز گام های موثری را در راستای وظیفه ذاتی و قانونی خود برداشته است و در بسیاری از جرائم نیز کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها تاکید کرده اند که همه دستگاه ها در امر پیشگیری باید به کمک قوه قضاییه بیایند و همه باید به این باور قلبی برسیم که حقیقتا با پیشگیری می توان از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کرد.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی خدمات گسترده و گاها پیچیده ای را هم به اقشار جامعه و هم به دستگاه ها مختلف ارائه می دهد و به خاطر همین گستردگی خدمات لازم است که همه جامعه و همه نهادها برای پیشگیری از وقوع جرائم به میدان بیایند زیرا دیر یا زود آسیب های اجتماعی به سراغ همه خواهد آمد و مخصوص قشر خاصی از جامعه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه پیشگیری باید به عنوان یک اصل شناخته شود، خاطر نشان کرد: پرونده هایی که در دستگاه قضایی رسیدگی می شود همه به خاطر مراودات اجتماعی افراد و اختلافات ناشی از این روابط اجتماعی است و دستگاه قضایی در تشکیل آنها هیچ نقشی ندارد.
رییس کل دادگستری قزوین در ادامه افزود: مردم باید به این باور برسند که خودشان برای پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش پرونده های قضایی باید گام های عملی و موثر بردارند و در روابط خود با افراد مسائل حقوقی را رعایت کنند و این امر مستلزم افزایش دانش حقوقی جامعه است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول و مناسب نیست که برخی از این بحران های اقتصادی به خاطر بی تدبیری مسئولان و برخی نیز به خاطر تحریم های دشمنان این نظام است و ما باید آگاه باشیم و با اعمال خود موجب وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و بازار نشویم و آب در آسیاب دشمن نریزیم و آنها را به اهداف شوم خود نزدیک نکنیم و باید در مواجهه با بحران های اقتصادی تصمیم های عاقلانه از سوی جامعه گرفته شود.
این مقام قضایی استان بیان داشت: رشد جرائم و آسیب ها و معضلات اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بیکاری و ... بسیار نگران کننده و به زنگ خطر رسیده است و باید جامعه نسبت به این آسیب ها آگاه شود چون گریبان گیر همه خواهد شد و با چهره های مختلف در بین اقشار مختلف جامعه نمایان می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته است ولی تنها با تلاش قوه قضاییه این امر محقق نخواهد شد و باید هم مردم و هم مسئولان به خصوص نهاد های متولی امر فرهنگ به میدان بیابند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار