خبرهای داغ:
مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود با بیان اینکه در اشتغال زایی در قالب معرفی به سازمان‌های خصوصی و دولتی، ۲۵۰ نفر از طریق کانون‌های خادمیاری و دفتر معرفی شدند گفت: اکثریت مشغول به کار شدند و در اشتغالزایی ۱۵ طرح تهیه به مشهد ارسال شده و منتظر تایید نهایی هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۱۴۴۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
مرتضی احمدیان به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با اشاره به تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی در سراسر کشور اظهار کرد: این دفاتر با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی آیت الله رئیسی و به دستور مقام معظم رهبری در حکمی که صادر فرمودند: مبنی بر رسیدگی به محرومین و زوار امام رضا تشکیل شده تا از ظرفیت‌های مردمی در کل کشور استفاده شود تا خدمت رسانی بهتر انجام پذیرد.
وی افزود: نوع خدمت رسانی به محرومین در قالب‌های مختلفی تعریف شده که از جمله اعزام زیارت اولی ها، جمع آوری نذورات مردم و موقوفات، حمایت از محرومین در بحث بهداشت و درمان و اشتغالزایی و کارآفرینی و تامین شغل و اردو‌های جهادی و فنی مهندسی با اجرای کار‌های زیرساختی با همکاری سایر سازمان‌ها می‌باشد.
احمدیان با اشاره به موضوعات حمایتی از محرومین در اشکال مختلف بیان کرد: تهیه جهزیه و سبد حمایتی در موضوع حمایت از محرومین تعریف شده و در بحث فرهنگی فعالیت‌های متعددی تعریف شده و در موضوعات آموزشی وظایفی تعیین شده که در راستای ترویج فرهنگ رضوی و آموزش‌های تحصیلی، تخصصی، اشتغال زایی و کارآفرینی انجام می‌پذیرد.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود تصریح کرد: در موضوعات قضایی و حقوقی و حمایتی و مشاوره در زمینه‌های مختلف تربیتی و تحصیلی و خانوادگی مشاوره به محرومین انجام می‌شود و همه این‌ها در قالب بسته بزرگی از خدمات به نیازمندان توسط دفتر پیگیری می‌گردد.
وی با اشاره به اجرایی کانون‌های خادمیاران رضوی در مساجد که کار شناسایی محرومین و پشتیبانی از آن‌ها را به عهده دارند گفت:۳۰ کانون خادم یاران رضوی در مساجد شهرستان فعال شده اند و کار در دفتر و کانون خادمیاران رضوی افتخاری است و با همه سازمان‌های خدمت رسان مثل کمیته امداد، سپاه، اداره اوقاف و بهزیستی و حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن و نهاد‌های دیگر نیز همکاری و هم افزایی داریم.
احمدیان با بیان اینکه با کمک‌های مردمی در کنار حمایت آستان قدس سبب می‌شود تا بتوان خدمات بهتری را به محرومین جامعه ارائه نمود افزود: از کار‌های خوب آستان قدس رضوی در تشکیل این دفاتر و کانون این است که همه کسانی که از مساجد گرفته تا دفتر کانون و دیگران همه در آینده خادم امام رضا خواهند شد و آن‌هایی که توانایی دارند در حرم بکارگیری می‌شوند و اگر ندارند در شهرستان خادم خواهند شد.
وی با بیان اینکه قریب به ۷۰۰ نفر در مساجد خادم یاران رضوی در شهرستان هستند گفت: ۲۰۰ نفر هم در نوبت هستند و ثبت نام کردند و هر کس شنیده دفتر آستان تشکیل شده استقبال نموده که باید بیشتر از این‌ها شود تا خدمات بهتری به محرومین ارائه نماییم.
احمدیان با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های دفتر در یکسال اخیر عنوان کرد: ۳۵۰ نفر به مشهد اعزام شدند و در بهداشت و درمان بیش از ۷۰ نفر حمایت شده و در اشتغال زایی در قالب معرفی به سازمان‌های خصوصی و دولتی، ۲۵۰ نفر از طریق کانون‌های خادمیاری و دفتر معرفی شدند و اکثریت مشغول به کار شدند و در اشتغالزایی ۱۵ طرح تهیه به مشهد ارسال شده و منتظر تایید نهایی هستیم تا از آن‌ها حمایت مالی کنیم، ۳۱۰۰ بسته حمایتی در بین نیازمندان توزیع شده و ۵۰ هزار پرس اطعام در کمتر شش ماه تهیه و توزیع گردیده و در مشاوره‌های مختلف ۶۰ نفر مشاوره داده شده است و همه این فعالیت‌ها باعث افتخار ماست که انجام شده است.
وی با اشاره به دهه کرامت و اجرای برنامه‌های مختلف عنوان کرد: کانون‌های خادمیاران رضوی در مساجد،۲۰ جشن در دهه کرامت داشته و دارند و ایستگاه صلواتی و اطعامی به همت مردم و خادمیاران انجام پذیرفته است.
مسئول دفتر آستان قدس رضوی با تشکر از مردم که خدمتگذاران خود را در دفتر مورد لطف قرار می‌دهند افزود: مردم با کانون‌های خادمیاران در مساجد همکاری و حمایت داشته اند و فرصتی بوجود آمده که از خدمات مردم استفاده کنیم برای محرومین و درخواست داریم مردم در نذورات بیشتر وارد شوند تا خدمات بهتری ارائه دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها