خبرهای داغ:
رئیس بسیج جامعه زنان در واکنش به گزارش منتشر شده مجلس با عنوان «بررسی عوامل مؤثر بر اجرایی شدن سیاست های حجاب و راهکارهای پیش رو » اظهار داشت: جامعه آماری این نظرسنجی باید به صورت شفاف اعلام شود چراکه قطعا جامعه آماری مورد نظر، قابل تسری به کل جامعه نیست.
کد خبر: ۹۰۴۱۳۷۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

 به گزارش سرویس بسیج  زنان کشور خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان  در واکنش به انتشار گزارش«بررسی عوامل مؤثر بر اجرایی شدن سیاست های حجاب و راهکارهای پیش رو » از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برخلاف آمار ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و بنا بر نظرسنجی‌های انجام گرفته از سوی صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی  70 درصد از مردان و زنان  معتقد به حجاب بوده و خود را ملزم به رعایت حدود شرعی می‌دانند.

وی ادامه داد: همه این مراکز نظرسنجی اذعان دارند اگر کمی از کلانشهرها دور شویم و وضعیت عمومی جامعه در حوزه حجاب را بررسی کنیم با این واقعیت روبرو خواهیم شد.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به وضعیت سنجی که در سال‌های گذشته از سوی وزارت کشور در خصوص حجاب انجام گرفته بود، اظهار داشت: عموم زنان کشور معتقد به حجاب هستند و معمولا حجاب برتر (چادر) را برای پوشش خود انتخاب کردند.

اصلانی با اشاره به نتایج اعلام شده نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: جامعه آماری این نظرسنجی باید به صورت مشخص اعلام شود، قطعا جامعه آماری مورد نظر قابل تسری به کل جامعه نیست.

وی با بیان اینکه در حال بررسی گزارش ارائه شده هستیم، گفت: عموم دختران و زنان به حد شرعی حجاب معتقدند وتمام نظرسنجی‌های کشور مطرح می‌کنند که 30 درصد مردم کم حجاب و 17 درصد هنجارشکن هستند.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: مشکلات موجود در حوزه حجاب قطعا به دلیل عدم مدیریت در وضعیت مد و لباس و وجود شبکه‌های حیازدا در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر دانش و اعتقادات عمومی در این زمینه تقویت شود و بتوانیم شبکه‌های حیازدا را محدود کنیم قطعا تعداد هنجارشکنان کاهش می‌یابد.

اصلانی از مسئولین مرکز پژوهش‌های مجلس خواست در خصوص این نظرسنجی به صورت شفاف توضیح دهند.

وی انتشار چنین گزارش‌هایی را به دلیل گرایش برخی برای تغییر روند حجاب در جامعه دانست.

 

 

ارسال نظرات