سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام همزمان 19 کاروان سلامت از 14 مرداد به همه شهرستان های استان سیستان و بلوچستان که با مشکل خشکسالی رو به رو هستند، خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۳۵۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، حبیب درگاهی سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر  گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است  ۱۹ کاروان سلامت با حضور پزشکان متخصص ارتوپد، قلب و عروق، داخلی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی و جراحی عمومی در مدت حضور خود در همه شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به مدت یک هفته به مردم محروم و کمتر برخوردار این استان خدمات رایگان آموزشی، بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی ارائه کنند.
 
وی افزود: این اقدام پس از مکاتبه با مدیر کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت به منظور ارتقاء  سطح خدمات قابل ارائه به آسیب دیدگان این حادثه و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات و پشتیبانی لازم و همچنین تامین ۱۰ یونیت دندانپزشکی برای جمعیت استان‌های معین با توجه به نیاز ساکنان این مناطق آسیب پذیر صورت می‌پذیرد.

درگاهی تصریح کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با دهیاری ها، مسئولان استان،  شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان برای نیازسنجی، استقرار بیمارستان صحرایی و تامین دارو برای بیماری‌های شایع منطقه انجام شده است.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این کاروان‌ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد به شهرستان‌های چابهار، هیرمند، زهک، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، قصرقند، سرباز، فنوج، نیمروز، مهرستان، زاهدان، خاش، میرجاوه، کنارک، سراوان، ایرانشهر، زابل و دلگان اعزام شوند.

وی اظهار داشت: همچنین پیش بینی‌های لازم برای همکاری جمعیت هلال احمر استان‌های زنجان، هرمزگان و البرز در صورت نیاز به عنوان استان‌های معین صورت گرفته است.
ارسال نظرات