فرمانده انتظامی استان البرز طی دیدار صمیمانه با مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: « مسجد محوری» شرط برنامه های فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز است.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۸۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار عباسعلی محمدیان، فرماندهی انتظامی استان البرز طی نشست صمیمانه با حجت الاسلام کاظم شکری، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد که صبح امروز (۸ مرداد) برگزار شد، گفت: « مسجد محور» بودن شرط برنامه های فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز است.

« مسجد محوری» شرط برنامه های فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز است

سردار محمدیان با تاکید بر رویکرد مسجد محوری نیروی انتظامی استان البرز، افزود: به گشت کلانتری ها ابلاغ شده است که در زمان اذان به نزدیک ترین مساجد مراجعه کنند و با نمازگزاران و امام جماعت به گفتگو بنشینند و ارتباط چهره به چهره برقرار کنند.

به گفته محمدیان، شناخت امام جماعت مسجد نسبت به رئیس کلانتری محل، همچنین همراهی و ارتباط با نمازگذاران از جمله ملاک های ستاد فرماندهی است و این امر متناسب با اهمیت جایگاه مساجد است.

فرماندهی انتظامی استان البرز تصریح کرد: از دیگر راهبردهایی که در راستای همراهی و ارتباط نیروی انتظامی با مسجد در سطح استان البرز اتخاذ شده است، زمان بندی بازدید سرکلانتری ها است تا با پایان بازدید که همزمان با اذان همراه است، حضور در نماز جماعت را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت تاثیرات کارشناسان نیروی انتظامی در مساجد مطرح کرد: متناسب با برنامه ریزی صورت گرفته در جریان بازدیدها، بنرهای اطلاع رسانی برای مردم نصب می شود و جلسات پرسش و پایخ برگزار می گردد.

سردار محمدیان به برپایی نمایشگاه ها در پارک ها، مشاوره های خانوادگی و ... اشاره کرد و گفت: شایسته است متناسب با مسجد محوری محلات به واسطه کانون های فرهنگی هنری، از این ظرفیت بهره گیری شایسته ای صورت گیرد و فعالان کانون های فرهنگی مساجد در زمان برپایی نمایشگاه ها و برنامه های نیروی انتظامی همراهی و مشارکت داشته باشند.

از دیگر محورهای مورد نظر فرماندهی انتظامی استان البرز طی این نشست صمیمانه، پیشگیری از کشف حجاب در خودروها با اجرای قانون در قالب تذکر و امر به معروف بود که در خصوص آن توضیح داد: گشت هایی که مأموران زن در آن هستند در خصوص این موضوع ورود می کنند و می شود با همراهی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در این رابطه همپوشانی کرد.

یکی از مصوبات این نشست، تصویب مصوبه پلیس افتخاری از میان فعالان فرهنگی هنری مساجد استان البرز بود که فرماندهی انتظامی استان البرز با در نظر گرفتن اهمیت این مهم اظهار امیدواری کرد که فعالان مساجد از بازوان نیروی انتظامی در راستای ایجاد نظم و امنیت هستند.

ارسال نظرات