خبرهای داغ:
رییس کمیته راهبردی شورای ترویج فرهنگ ایثار قزوین:
رییس کمیته راهبردی شورای ترویج فرهنگ ایثار قزوین بر ارایه‌ی ایده‌های کاربردی راهکار ترویج فرهنگ ایثار تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۲۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه کمیته راهبردی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و سایر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه حقایق‌پور گفت: فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت یکی از مهمترین مولفه‌های پیروزی و بقای انقلاب اسلامی است.
رییس کمیته راهبردی ترویج و توسعه‌ی شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین افزود: به دلیل اهمیت ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت شورای عالی به ریاست رییس‌جمهور و در استان‌ها به مسوولیت استانداری‌ها تشکیل شده است.
وی ضمن تشریح اهداف و سیاست‌های کلان شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: در راستای کاربردی کردن سیاست‌های کلان، کمیته راهبردی شورا با حضور دستگاه‌های متولی فرهنگ تشکیل شده است.
حقایق‌پور با بیان اینکه ایده‌های کاربردی راهکار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: در نظر داریم این ایده‌ها را در کمیته راهبردی ترویج و توسعه‌ی شورای فرهنگ ایثار و شهادت با کمک اعضای کمیته ارایه دهیم.
این مسوول گفت: حوزه‌ی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به قدری وسیع است که بایستی همه‌ی مسوولان استانی ورود جدی در این راستا داشته باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: کشور ما هر زمان که دچار مشکل شده، مردم ما با تمسک به فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی آنرا رفع کردند.
وی افزود: تحقق این مهم اهمیت موضوع را می‌رساند به همین دلیل بایستی فرهنگ یاد شده در لایه‌های مختلف جامعه ترویج یابد که محقق شدن هدف فوق نیازمند همدلی و انسجام مسوولان است.
حقایق‌پور گفت: باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی و حتی استانی استفاده کرد تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.
این مسوول افزود: امروز اگر مشکلاتی در عرصه‌ی اقتصادی اتفاق می‌افتد به دلیل این است که مفسدان نسبت به مفاهیم ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت فاصله گرفتند.
رییس کمیته راهبردی ترویج و توسعه‌ی شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به معنی ترجیح گروه بر فرد است و اگر در سطح جامعه ترویج یابد بسیاری از مشکلات از جمله فساد اقتصادی برطرف می‌شود.
وی افزود: برای نجات یافتن از مشکلات امروز که گریبان‌گیر مردم است ادامه دادن راه شهداست زیرا آنها از تعلقات و مادیات دنیوی فاصله گرفته بودند به همین دلیل برای ایجاد امنیت و آرامش ما جان خود را فدا کردند.
حقایق‌پور گفت: با احیای آرمان‌های شهدا از جمله فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان روحیه‌ی ازخودگذشتگی را بین قشرهای مختلف جامعه ترویج داد و با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کرد.
وی شعارزدگی در امور فرهنگی را از جمله مشکلات عنوان و بیان کرد: باید در ترویج فرهنگ یاد شده از دادن شعار پرهیز کرده و عمل کردن را در دستور کار قرار داد تا به موفقیت دست یابیم.
گفتنی است: در این جلسه شرح وظایف کمیته راهبردی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت مورد تصویب حاضرین قرار گرفت.
ساماندهی تبلیغات عمومی و محیطی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان و تهیه‌ی دستورالعمل‌های کاربردی برای دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص برنامه‌های قابل اجرای ترویجی از جمله این وظایف است.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها