عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: سرعت بسته شدن سامانه‌ها فروش و پیش فروش جای سوال بسیار زیادی دارد که شائبه‌های وجود رانت را فعال می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۴۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رامین نورقلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص از دسترس خارج شدن سایت پیش‌فروش مزدا3، اظهار داشت: گروه خودروسازی بهمن خصوصی است و بحث این گروه با خودروسازانی مانند سایپا و ایران‌خودرو تفاوت دارد، با توجه به مسئولیتی که نمایندگان دارند چند بار مدیران عامل خودروسازی‌ها را به کمیسیون دعوت و  به صورت اختصاصی در مورد ثبت نام و پیش‌‍‌‌فروش محصولات از آنها سوال کرده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در کنار وجود رانت‌هایی نظارت کافی بر نحوه عملکرد سامانه‌های پیش‌فروش محصولات وجود ندارد، گفت: علی رغم اینکه می‌توانیم قبول کنیم که افراد زیادی آماده نشسته‌اند تا با سرعت تمام خرید و پیش خرید کنند اما سرعت بسته شدن سامانه‌ها فروش و پیش فروش جای سوال بسیار زیادی دارد که شائبه‌های وجود رانت را فعال می‌کند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه نظام اقتصادی رانتی را با دست‌های خود ایجاد کرده‌ایم و همه در مقابل آن مسئولیم ، ادامه داد: نه تنها خودروسازان که به دلیل شرایط بسیار غیر پایدار بازار  مخصوصا در بازار خودرو وجود دارد رانت‌های بسیار بزرگی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلاف بسیار زیادی که بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد کاملا غیر طبیعی است، تصریح کرد: تنها دستگاه‌های مسئول در برابر ایجاد نظام اقتصادی رانتی خودروسازان نیستند بلکه تصمیم گیران کلان اقتصاد مقصر اصلی حادثه هستند که بازار رانتی را ایجاد کرده‌اند و در این بازار همه به دنبال کسب منفعت هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: علاوه بر خودروسازان باید دولت ، مجلس و نظام در برابر ایجاد اقتصاد رانتی پاسخگو باشند.

ارسال نظرات