بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در خصوص اوضاع اخیر اقتصادی کشور

کد خبر: ۹۰۴۱۰۷۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

 

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در خصوص اوضاع اخیر اقتصادی کشور بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران، حکومتی اسلامی است برخاسته از بطن جامعه و برآمده از خواست عمومی و ارادۀ ملی که با عبور موفقیت‌آمیز از گردنه‌های سخت و کوران حوادث پس از انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی با الطاف حضرت حق جلّ و اعلی، هدایت‌های داهیانۀ امام راحل و مقام معظم رهبری، امروز به عنوان ام القرای اسلامی، الگویی مثال زدنی در ایجاد، حفظ وارتقای استقلال، صلح و امنیت ملی، مبارزه با استکبار جهانی و برقرای عدالت و آزادی‌های عمومی مورد توجه بسیاری از ملت‌ها و دولت‌های منطقه، اساتید نخبه، پژوهشگران و پژوهشکده‌های ارشد جهانی قرار گرفته است .

 

در ماه‌های اخیر، شرایط حساس و پیچیده‌ای بر کشور و منطقه پیرامونی ما حاکم شده است. به‌گونه‌ای که همزمان با دستاوردهای کم نظیر علمی و اجتماعی در کشور و پیروزی‌های متعدد منطقه‌ای جبهه مقاومت، ناکارآمدی بخشهایی از دستگاه اجرائی کشور مشکلات و نگرانی‌های  اقتصادی زیادی را برای مردم و توده های مستضعف ایجاد نموده است .

 

چند سالی است که مقام معظم رهبری (دام ظلّه) به کرات به جنگ اقتصادی دشمنان اشاره فرموده وتاکید کرده‌اند که تنها راه پیروزی در این نبرد اقتصادی تکیه بر ظرفیت‌های داخلی واجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می‌باشد.  آنچه در این میان اوضاع را پیچیده‌تر کرده عدم آگاهی و بصیرت عده‌ای از نیروهای داخلی است که با ارائه تحلیل‌هایی غیرواقعی ازشرایط کشور و امید داشتن به ظرفیت‌های بیرون از مرزها، مسیرهای اشتباهی را نشان داده‌ و مشکلات اقتصادی کشور را تشدید کرده‌اند .

 

اکنون به روشنی مشخص شده که امیدوار بودن به کشورهای اروپایی باعث چشم پوشیدن از سرمایه‌ه ای عظیم داخلی گشته و هیچ حاصلی در پی ندارد. آنچه در این میان می‌تواند گره‌گشا باشد استفاده از ظرفیت‌های داخلی و به کارگیری مدیرانی با روحیه جهادی می‌باشد.

 

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان خوزستان ضمن اعلام همراهی و همدلی با ملت و رهبر عزیز انقلاب، مواضع، دیدگاه‌ها و مطالبات خود را در این رابطه به شرح زیر اعلام می‌دارد:

 

۱.  جا دارد نمایندگان انقلابی و مستقل مجلس بدون وابستگی‌های حزبی و سیاسی با یادآوری سوگندی که در برابر قرآن کریم خورده‌اند نسبت به وظایف خود در برابر ملت اقدام کنند و نظارت خود را بر دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی افزایش داده، با مشورت نخبگان دلسوز راهکار‌های مقاوم‌سازی اقتصاد و خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی را جستجو، و طی مصوباتی دولت را به اجرای آن‌ها ملزمکنند .

 

۲. بی‌تردید دستگاه قضایی نقش بسزایی در مبارزه با مفسدان سیاسی و اقتصادی و امنیتی دارد. سستی و ضعف در برخورد با مفسدان کلان و اخلال‌گران بازار ارز و سکه و کالا‌های اساسی این وضعیت اسفناک را بدنبال داشته است. شکی نیست کسانی که سکه‌های طلا را به میزان زیاد خریداری می‌کنند، یا دلار‌های کشور را از بازار جمع کرده و سیستم ارزی کشوررا مختل می‌کنند عناصر خرده پا و مردم کوچه و بازار نیستند. آن‌ها کسانی هستند که در قدرت سیاسی کشور دارای پایگاه و موقعیت هستند و از رانت‌های اطلاعاتی نیز برخوردارند. قاطعیت در برخورد با این عناصر و دستگیری این اوباش و اراذل اقتصادی، فوریت دستگاه قضایی است. از این رو پیشنهاد می‌شود در شرایطی که دشمن رسما جنگ اقتصادی، علیه انقلاب اسلامی آغاز کرده، با تشکیل دادگاه انقلاب اقتصادی و انتخاب قضات انقلابی، این عناصر فاسد را به دادگاه‌های صالحه بسپارند .

 

۳. درست است که آمریکای جنایتکار، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران وضع کرده است اما بخش اعظم مشکلات اقتصادی موجود نه در این تحریم‌ها، بلکه در رویکردها، مدیریت و عملکرد اشتباه مسؤلان اقتصادی ریشه دارد. در شرایط کنونی اصلاح ساختارها و سیاست‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت نیروهای علمی کشور ضرورتی اساسی دارد .

 

۴. بی‌توجهی به آرمان مهم عدالت اقتصادی و بهبود معیشت طبقات کم ‌درآمد و گرایش برخی مسؤلان به گردآوری ثروت، باعث شده است که توده‌های متوسط به پایین اجتماع به عنوان پشتوانه وسرمایه اجتماعی نظام اسلامی در معرض آسیب و نومیدی قرار گیرند .

 

۵. تحریف آمار و اطلاعات اقتصادی و محرمانه‌سازی قراردادها و توافق‌نامه‌ها با شرکت‌های خارجی، دادن وعده‌های فراوان بی‌سرانجام، ادعاهای غیرواقعی درباره بهبود وضع اقتصادی کشور و وجود شایعات فراوان درباره مفاسد اقتصادیِ برخی مسؤولان دولتی و وابستگان به آن‌ها بدون اطلاع‌رسانی کافی در مورد اقدامات انجام شده در برخورد با آن، باعث شده از اعتماد مردم به مسئولین کاسته شود. متأسفانه دستگاه‌های ناظر و قوه قضاییه در برخورد با این امور دچار سستی، بی‌تفاوتی و کم‌کاری شده‌اند .

 

۶. ماپیشکسوتان جهاد و شهادت استان خوزستان، با تاسی از منویات مقام معظم رهبری ازدولت، مجلس و قوه قضاییه می‌خواهیم که با صلابت در مقابل تهدیدات دشمن ایستاده وبه‌ شکلی هماهنگ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اجرا نمایند . از نظر ما، از جمله راه‌های برون‌ رفت از مشکلات کنونی، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی کار و تلاش مجاهدانه، ایجاد شفافیت کامل اقتصادی، ایجاد انضباط مالی در دولت و تبدیل تهدید قطع صادرات نفت به فرصت برای بودجه ریزی بدون نفت و جلوگیری از خام فروشی می‌باشد.

 

 

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار