راه اندازی مجدد شورای کشاورزی در استان وتاثیر آن در شناخت و استفاده از پتانسیل‌ها

رئیس جهاد کشاورزی کردستان راه اندازی مجدد شورای کشاورزی استان را در شناخت و استفاده از پتانسیل‌های استان موثر دانست و یادآور شد: این اقدام نشان دهنده اهمیت کشاورزی به عنوان بخش مهم اقتصادی استان است.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۱۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

۹۸ درصد برداشت گندم کردستان مکانیزه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۹۸ درصد مرحله کاشت، ۷۵ درصد مرحله داشت و ۹۸ درصد مرحله برداشت گندم در استان مکانیزه است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، خالد جعفری شامگاه امروز یکشنبه (۷ تیر) در جلسه شورای کشاورزی استان، اظهار کرد: گندم یکی از محصولات استراتژیک و مهم و اولویت دار استان بوده و تنها محصول ۱۰۰ درصد تضمینی کردستان است.

وی افزود: ۱۰ درصد تولید گندم کشور بر عهده استان است درحالیکه ۲ درصد مساحت کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در استان، گفت: با توجه به عدم تخصیص مناسب آب و عدم افزایش سطح زیر کشت، این میزان برای استان بسیار مطلوب است.

وی هدف از استفاده حداکثری از دیم در استان را ایجاد ثروت برای کشور و کمک به تامین نیاز غذایی کشور دانست و عنوان کرد: ۹۸ درصد مرحله کاشت، ۷۵ درصد مرحله داشت و ۹۸ درصد مرحله برداشت گندم در استان مکانیزه است.

جعفری این مسئله را نشان دهنده گرایش کشاورزان استان به کشاورزی مدرن دانست و ادامه داد: در حال حاضر افزایش ظرفیت سیلو نیاز ضروری است و امیدواریم با افزایش ظرفیت سیلو‌های استان ظرفیت ۵۵۰ هزار تنی به ۷۵۰ تن افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت سیلو‌های استان موجب ایجاد صنایع مختلف و همچنین توسعه اشتغال در استان خواهد شد و زمینه ایجاد فرآوری گندم را نیز فراهم می‌کند.

 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات