جمع آوری ۱۲۸ میلیارد ریال زکات در کردستان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: از اول امسال تاکنون با جمع آوری ۱۲۸ میلیارد ریال زکات، ۶۹ درصد تعهد این نهاد در سال جاری محقق شده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۰۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا رحیمی اظهار داشت: تعهد کمیته امداد استان در زمینه جمع آوری زکات در سال جاری، ۱۸۰ میلیارد ریال است که با این روند، میزان جمع آوری در آخر سال بسیار بیشتر از تعهد خواهد بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: ۷۹ درصد از زکات جمع آوری شده نیز در زمینه‌های معیشتی، خرید جهیزیه و هزینه تحصیلی و درمانی خانواده‌های فقرا و نیازمندان مصرف شده است.

وی افزود: از این میزان زکات جمع آوری شده؛ ۲۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه از جمله تعمیر و ساخت و ساز مساجد و خانه‌های عالم در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان شده است.


وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد، یادآور شد: زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد دارد.


رحیمی تاکید کرد: امسال همچنین در پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع آوری و در میان نیازمندان و فقرا توزیع شد.


بیش از ۴۵ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند و از خدمات و حمایت‌های این نهاد بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار