ناصر بهروز: امسال هم همانند دوره‌های قبل، گروه‌های جهادی در جغرافیای هدف خود در عرصه‌های مختلف به بیش از ده هزار نفر خدمات جهادی ارائه دادند
کد خبر: ۹۰۴۰۹۴۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ناصر بهروز، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان، در مصاحبه با خبرنگار ما پیرامون برگزاری اردو‌های جهادی دانشجویی ابراز داشت: حرکت‌های جهادی صرفا یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن، در سه حوزه: مردم و اهالی مناطق محروم، شرکت کنندگان در این حرکت‌ها و مسئولان و مدیران منطقه‌ای، قابل بررسی است.

وی گفت: سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می‌تواند یکی از مهمترین ابعاد اردو‌های جهادی باشد چرا که روحیه جهادی روحیه‌ای بر آمده از متن دین است و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری کند.

بهروز در ادامه بیان داشت: این بدان معنی است که جهادگران تلاش می‌کنند، تا سایرین نیز از اردو‌های جهادی برای حل مشکلات شهرشان و حتی کشور الگو بگیرند و البته در صورت گسترش فرهنگ جهادی این پدیده می‌تواند به عنوان بخشی از یک الگوی پیشرفت به جهانیان ارائه شود.

ناصر بهروز با اشاره به بیان امام خمینی (رحمه الله) در پیام قطعنامه که می‌فرمایند: تنها کسانی با ما تا آخر خط می‌مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند؛ اظهار داشت: بر همین مبنا است که اردوی جهادی می‌تواند مقدمه‌ای بر درک حقیقی مستضعفین و آماده شدن برای ظلم ستیزی باشد.

بهروز، این دو مسئله را دو روی یک سکه دانست و گفت: این دو لازم و ملزوم هم هستند، یعنی اگر کسی بخواهد مبارز خوبی برای آرمان‌های انقلاب باشد بایستی حتما ارتباط نزدیکی با محرومین داشته و خدمتگذار و یاور آن‌ها نیز باشد، آنگونه که این مسئله در سراسر زندگی ائمه معصومین علیهم السلام نیز دیده می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان، با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی این استان گفت: از اوایل امسال تا ابتدای مردادماه بیش از ۲۲۰۰ نفر دانشجوی بسیجی، در قالب بیش از ۸۷ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی افزود: امسال هم همانند دوره‌های قبل گروه‌های جهادی در جغرافیای هدف خود در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، ترویج کشاورزی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و ... فعالیت داشتند و تاکنون بیش از ده هزار نفر از خدمات اردو‌های جهادی بهره‌مند شده اند.

بهروز اهم فعالیت‌های جهادی در عرصه عمرانی را  اینگونه بیان کرد: شروع به ساخت هفت مدرسه و تکمیل یک مدرسه در منطقه اسماعیلیه جیرفت، شروع به ساخت و بازسازی هشت مسجد در جنوب استان، ساخت دومین کتابخانه کپری در رودبار جنوب، شروع به ساخت هجده خانه در منطقه زلزله زده کوهبنان، شروع به ساخت بیش از پنجاه سرویس بهداشتی و حمام در جنوب استان و ...

ناصر بهروز در ادامه گفت: در بخش ترویج کشاورزی، کشت گیاهان دارویی در منطقه رودبار جنوب، کشت گیاه جایگزین در منطقه ریگان، نهال کاری در منطقه زهکلوت و. از اهم فعالیت‌های انجام شده در این زمینه بوده است.

این مقام مسئول گفت: در زمینه بهداشت و درمان، بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات پزشکی عمومی، جراحی عمومی، دندانپزشکی، زنان و زایمان، مشاوره بهداشتی و توزیع دارو بین اهالی استفاده کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان، با اشاره به تقسیم بندی حاشیه شهر کرمان به چهار منطقه جهت ارائه بهتر خدمات گروه‌های جهادی، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ خانواده نیازمند در حاشیه شهر کرمان شناسایی شده که در حال کمک رسانی به آن‌ها هستیم.

وی گفت: ساخت ۵ سرویس بهداشتی و حمام برای افراد نیازمند در شهرک صنعتی و ترمیم ۲ خانه نیازمند واقعی در خیابان مهدیه و شهرک سعیدی توسط این گروه‌های جهادی شروع بکار شده است.

بهروز افزود: پخش بیش از ۱۰۰۰ بسته مواد غذایی و توزیع ۷۰۰۰ دست لباس و لوازم بهداشتی، پخت و توزیع قریب ۱۰۰۰۰ پرس غذای گرم خصوصا در ایام ماه مبارک رمضان، رسیدگی به مشکلات دانش آموزان حاشیه شهر و توزیع لوازم التحریر، کیف، کفش و کتاب‌های کمک آموزشی، معرفی بیماران نیازمند برای درمان رایگان، اعزام تیم‌های پزشکی به حاشیه شهر و. از اهم فعالیت‌های جهادی انجام شده در حاشیه شهر کرمان بود.

 
ارسال نظرات