مدير امور باغباني سازمان جهادكشارزيسیستان و بلوچستان گفت:

توليد 50 هزارتن محصولات گلخانه اي درسيستان و بلوچستان

افزايش 15 برابري توليد، كاهش مصرف آب و درآمد ميلياردي حاصل كشت هاي گلخانه اي در سيستان و بلوچستان است.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۱۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، پدیده خشکسالی ۲۰ ساله در سیستان و بلوچستان، استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب کشاورزی رو به رو کرده است، از این  رو یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

اردشیر شهرکی، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشارزی استان با اشاره به اینکه امسال بالغ بر ۸۸۰ میلیارد ریال از محل فروش محصولات گلخانه‌ای عاید کشاورزان سیستان و بلوچستان شده است گفت: در سیستان و بلوچستان ۲۴۸ هکتار فضای گلخانه‌ای وجود دارد که سالیانه ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو و توت فرنگی برداشت و روانه بازر‌های مصرف می‌شود.

وی افزود: همه ساله کاشت خیار گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان از پایان مردادماه آغاز و برداشت آن پس از ۴۰ روز تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد.

شهرکی متوسط برداشت خیار در هر هکتار از گلخانه‌های استان را  ۲۰۰ تن اعلام و بیان کرد: بیش از ۷۰۰ نفر در کار تولید این محصول در سطح  سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشارزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: محصول خیار گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان علاوه  بر تامین مصرف استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: کاهش مصرف آب، استقبال خوب خریداران، افزایش ۱۵ برابری محصول در مقایسه با کاشت آن در فضای باز از علل استقبال کشاورزان به کاشت این محصول در فضای گلخانه است.
ارسال نظرات