کارشناس فرهنگی:

مسجد مهم‌ترین پایگاه دینی در اسلام است

نشست فرهنگی با موضوع سبک زندگی اسلامی ویژه بانوان بسیجی پایگاه ریحانه النبی (ص) فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۵۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست سبک زندگی اسلامی با حضور جمعی از بانوان فرهیخته بسیجی در پایگاه ریحانة النبی(صلی الله علیه و آله و سلم ) فارسان برگزار شد.

کارشناس فرهنگی در این نشست گفت: در خانواده‌ها آنچه که در مورد تربیت و پرورش فرزندان در کانون توجه قرار دارد، مذهب و توجه به دستورات دینی درباره تربیت است.

حسنعلی  جعفری افزود: این نوع خانواده‌ها سعی می‌کنند نحوه رفتار و گفتار آنها به گونه‌ای باشد که در اثر این تربیت در آینده، دین و اوامر و نواهی آن محور رفتار و نوع سلوک آنها در زندگی‌شان باشد و در حقیقت دید آنها به زندگی، اعمال و رفتار و فضای زندگی آنها که در مجموع سبک زندگی آنها را تشکیل می دهد، متأثر از دین باشد.‏

وی ادامه داد: مسجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه دینی در اسلام جایگاه ویژه‌ای در زندگی خانواده ها دارد تا جایی که به سختی می‌توان خانواده‌ای مذهبی را برکنار از مسجد تصور کرد و خانواده مذهبی در واقع خانواده مسجدی است. ارتباط با مسجد برای خانواده، ویژگی‌هایی به وجود می‌آورد که شاخص و تمایز این خانواده‌ها و خانواده‌های غیر مسجدی است.

جعفری خاطرنشان کرد: زندگی اسلامی محوری‌ ترین بخش هر جامعه ‌ای محسوب می شود. انسان، اولین آموزش‌ها را در زندگی اسلامی می‌بیند و پایه اخلاق فردی و اولین مراحل اجتماعی شدن او در خانواده شکل می‌گیرد. خانواده‌ها در نتیجه گرایش‌های مختلف، تربیت‌ها و اخلاق و منش زندگی خاصی را به فرزندان منتقل می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما باید سبک زندگی را با شرایط امروز تعریف کنیم. تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد و از سویی نسبت آرامش و آسایش را هم به هم نریزد و نیاز کاذب ایجاد نکند و نیازهای واقعی را برآورده سازد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار