فرمانده سپاه ناحیه فارسان در کارگاه آموزشی مجمع بانوان بسیجی این شهرستان گفت:امروزه بزرگترین و سنگین ترین تهاجم های فرهنگی قلب خانواده ها را هدف گرفته است.
کد خبر: ۹۰۴۰۷۹۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آموزشی مجمع بانوان بسیجی با موضوع خانواده و آسیبهای اجتماعی درحسینیه الزهرا سلام الله علیها سپاه فارسان برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار حمید یزدانی در ارتباط با مسائل مربوط به خانواده گفت: در جامعه‏شناسی، خانواده از نهادهای ضروری و اصلی زندگی اجتماعی شمرده می‏شود. این برداشت وجود دارد که نهاد خانواده پیش‏نیازی گریزناپذیر برای استواری اجتماع است.

وی افزود: خانواده به عنوان عامل اصلی اجتماعی کردن، نظارت اجتماعی را که استواری هر جامعه‏ای بدان بستگی دارد، ملکه اذهان کودکان می‏سازد.

یزدانی ادامه داد: از سوی دیگر، خانواده، که در کانون حیات عاطفی بزرگ‏سالان جای دارد، به عنوان عامل نظارت اجتماعی بیرونی برای تنش‏های بزرگ‏سالان، نقش تعیین‏کننده‏ای دارد؛ زیرا اگر خانواده نبود، این تنش‏ها در زندگی عمومی بروز پیدا می‏کردند، از این‏رو هم خانواده به عنوان یک نهاد و هم روابط خانوادگی برای جامعه بزرگ‏تر جنبه کارکردی دارند و مفیداند و باید به همین شکل دوام یابند.

وی، عنوان کرد: امروزه یکی از آسیب هایی که دامن خانواده های ایرانی را گرفته است تغییر فرهنگی است که عده ای آن را دنبال می کنند. متاسفانه امروزه در برخی خانواده ها مسائلی را مشاهده می کنیم که نه مورد قبول اسلام است و نه با فرهنگ ایرانی مطابقت دارد.

فرمانده سپاه فارسان گفت: به عنوان نمونه بسیاری از حریم ها که قبلا در خانواده ها وجود داشته امروز شکسته شده است و یکی از عوامل مهم آن شاید همین فضای مجازی است، که بدون کنترل در اختیار اعضای خانواده ها قرار گرفته است.

یزدانی افزود: امروزه بزرگترین و سنگین ترین تهاجم های فرهنگی قلب خانواده ها را هدف گرفته است و اگر نخواهیم در آینده نزدیک با معضل های بزرگ فرهنگی اجتماعی روبرو شویم از الان باید به فکر راه حل باشیم.

ارسال نظرات