عملیات اجرای احداث 80 واحد مسکن محرومین ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) فومن با تاکید برافزایش کیفیت و تسریع در ساخت در دستور کار سپاه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۰۷۷۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با به کاری گیری از نیروی پرتوان بسیج مستضعفین از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در برهه‌های حساس و گلوگاه‌های استراتژیک همیشه درست، به‌جا و به‌موقع عمل کرده و توانسته در نزد ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی که مردم هستند وجه انقلابی خود را همراه حفظ و در راستای تقویت آن گام‌های بلند و اساسی بردارد.

حضور بسیج و سپاه در عرصه‌های تثبیت انقلاب اسلامی، حفظ آن در جنگ تحمیلی و مستحکم نگه‌داشتن آن در تهدیدات داخلی و خارجی پیوسته زبان زد عام و خاص بوده و امروزه هرکجا که انقلاب اسلامی نیازمند مقاومت، شجاعت و دلیری است ردی از سبز پوشان سپاه و خلوص نیت بسیجیان هویدا است.

مشارکت سپاه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ تا ارائه خدمات به خانوارهای مستضعف و نیازمند انقلابی در کشور از شاخصه‌هایی است که همیشه این نهاد انقلابی و برخاسته از دل مردم را نه‌تنها در نزد ایرانیان بلکه در نزد کشورهای منطقه و جهان برجسته و آن را به‌عنوان الگویی در جهت رشد، توسعه و پیشرفت تبدیل کرده است.

اکنون‌که دشمن تمام عرصه‌ها را بر ملت ایران تنگ کرده و امت بزرگ ایران را در فشارهای اقتصادی و تحریمی رنج می‌دهد، همچون گذشته سپاه به‌عنوان خادم ملت ایران وارد میدان شده و با ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و پزشکی گام‌های بلند و اساسی برداشته و توانسته تهدیدات دشمن را به فرصتی دست‌نیافتنی تبدیل کند.

امروزه افزایش خدمات اجتماعی در سپاه قدس گیلانی رویکردی است که در کنار طرح‌های اقتصاد مقاومتی نقش پررنگ به خود گرفته و در این عرصه سعی شده تا با ساخت مسکن برای افراد کم‌بضاعت، بد سرپرست و بی‌سرپرست ازجمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گامی در جهت کاهش آلام اجتماعی برداشته شود.

به زمین زده شدن کلنگ احداث 80 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فومن با حضور جمعی از مسئولین در روستای پلنگ کل ازجمله اقداماتی است که سپاه قدس گیلان در دستور کار خود قرار داده و بر روی افزایش کیفیت و تسریع در ساخت آن‌ها به کمک مجموعه نهادهای دولتی و مردمی تاکید شده است.

فرماندار شهرستان فومن در حاشیه این مراسم با تقدیر از فعالان بسیج و سپاه در احداث 80 واحد مسکن محرومین اظهار کرد: هدف از انجام این پروژه‌ها استفاده از توان و ظرفیت بسیج در روستاها برای محرومیت‌زدایی و افزایش خدمات اجتماعی است.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه بسیاری از مأموریت بزرگ این نظام از اول انقلاب تاکنون توسط سپاه و بسیج به‌درستی انجام‌شده افزود: در هرکجای این نظام وقتی خواستیم پروژه‌ای باکیفیت و به‌سرعت انجام شود، آن را به بسیج محول کرده‌ایم.

وی احداث 80 واحد مسکن محرومین را در راستای زدودن استضعاف و فقر جامعه برشمرد و گفت: همه نوع همکاری جهت تسریع در ساخت این واحدها با دستور کتبی به بخشداری مرکزی و سردار جنگل صادرشده است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز در حاشیه این مراسم خدمت به محرومین را وظیفه خود و همه متصدیان بسیجی و سپاه دانست و اظهار کرد: با مجاهدت بسیجیان و با کمک مسئولین محلی برای 80 مددجوی کمیته امداد مسکن 50 متری ساخته خواهد شد.

سرهنگ جانباز گردش مالی سه میلیارد و 500 میلیون تومانی در بازار فومن و فعال شدن گروه‌های جهادی را دو حسن احداث 80 واحد مسکن برای نیازمندان کمیته امداد این شهرستان برشمرد و افزود: طبق آیه قرآن، کسانی که مال و جان خود را فی سبیل الله مجاهدت می‌کنند نسبت به کسانی که در خانه‌های خود نشسته‌اند، برتری دارند.

 وی از توفیق خدمت به مستضعفان ابراز خرسندی کرد و افزود: اجرای این مأموریت بزرگ برای سپاه و بسیج شهرستان نیازمند تعامل و همکاری هستیم و یقیناً این مهم با تعامل و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی به نحو احسن اجرا خواهد شد.

به گزارش بسیج، واحدهای مسکونی در دست احداث سپاه برای مددجویان کمیته امداد فومن به‌طور متوسط 50 متر زیربنا دارد و برای 80 خانوار روستایی فومن در سطح 53 روستا احداث می‌شوند.

 

ارسال نظرات