معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: تنبلی نخبگان و دوری از فرهنگ کار آفرینی موجب ناکار آمدی‌های اقتصادی در ایران شده است.
کد خبر: ۹۰۴۰۷۵۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الله عبدالملکی در نخستین جشنواره فرهنگ «کارآفرینی بانوان، خدمت و خودکفایی خانواده» که به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با حضور مسئولان و کارآفرینان برتر خواهر در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک تعریف جهانی و جهان شمول دارد و اقتصادی است که با وجود شرایط دشوار و تهدید‌های فراوان به اهداف خودش برسد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با اهداف استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی آغاز می‌شود. اما مشکلات و موانعی بر سر راه وجود دارد که با اقتصاد مقاومتی به این اهداف می‌رسیم.

عبدالملکی با طرح این سئوال که چرا اقتصاد مقاومتی را اجرا نمی‌کنیم و درگیر جنگ اقتصادی هستیم؟ ادامه داد: این موضوع دارای ابعاد داخلی و خارجی است و تنها رهیافت ما اقتصاد مقاومتی است، اما بخش زیادی از جامعه و مسئولان راه حل دیگری را پیشنهاد می‌کنند و راه‌حل مذاکراتی را جایگزین اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تفکر اقتصاد مذاکراتی ناشی از دو دیدگاه اشتباه است. یک دیدگاه تصور می‌کنند تمام مشکلات ناشی از تحریم‌های خارجی است و دومین دیدگاه مذاکره بر سر تحریم‌ها را راه حل مشکلات اقتصادی می‌دانند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه مسئله ما با آمریکا و غرب مذاکره بردار نیست، گفت: اگر به اشتباه‌بودن این دو دیدگاه توجه داشته باشیم خواهیم دید اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی در ادامه به تبیین نقش‌ها و ارزیابی عملکرد‌ها پرداخت و اظهار کرد: مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی یک رویارویی تمدنی عمیق و طولانی است هر دو تمدن غرب و اسلامی دارای قدمت هستند این دو تمدن چندسالی است که با هم در تعارض بوده و درگیر جنگ‌های صلیبی بودند. پس از رنساس تمدن اسلامی افول کرد و تمدن غرب رشد پیدا کرد.

عبدالملکی افزود: این دو تمدن هیچ‌گاه نمی‌توانند با هم گفت‌و‌گو و مذاکره کنند و در این نوع درگیری‌ها هیچ نوعی از مذاکره جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه دو نوع تحریم خارجی و داخلی داریم، یادآور شد: تنبلی نخبگان و دوری از فرهنگ کار آفرینی موجب ناکار آمدی‌های اقتصادی در ایران شده است. کار آفرینی دارای سه رکن آموزش، خلاقیت و توکل و همت است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کارآفرین به کسی گفته می‌شود که بتواند فعالیتی سودآور و پایدار انجام دهد. از ویژگی‌های کار آفرینی می‌توان به پشتکار، تحمل در ابهام، انگیزه موفقیت، درستکاری و قابلیت اعتماد، ابتکار، تحمل در شکست، پافشاری در حل مشکل، اعتماد به نفس و استقلال اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها