لاهوتی:

بانک مرکزی سیاست غلط رها کردن بازار را اصلاح کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید به جای آنکه از غیرقابل پیش بینی بودن بازار سکه و طلا گفته شود، بانک مرکزی سیاست غلط رها کردن بازار را اصلاح کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۷۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاریی بسیج، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه یکی از اعضای اتحادیه طلا و سکه گفته است بازار سکه قابل پیش بینی نیست، اظهار داشت:  بازار سکه و طلا قابل پیش بینی است؛ اما در حال حاضر فضای روانی خاصی بر بازار حاکم شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی باید سیاست غلط رها شدن بازار را اصلاح کند تا بتواند فضای روانی را مدیریت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: از سوی دیگر باید برای نقدینگی سرگردان در کشور برنامه ریزی درستی ارائه کرد، این حجم از نقدینگی به سمت رفع نیاز جامعه برود به همین دلیل تاکید می کنیم باید هر چه سرعت تر نقدینگی مدیریت شود.

وی با اشاره به راه کارهای مختلف برای مدیریت نقدینگی در کشور، گفت: برای مدیریت نقدینگی سرگردان در کشور می توان مجدد سود سپرده های بانکی را افزایش داد یا به هر نحوی که شده اعتماد و اطمینانی ایجاد شود که نقدینگی در زمینه تولید و رشد اقتصادی سرازیر شود.

لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: به جای اینکه بگویم بازار طلا و سکه قابل پیش بینی نیست، باید راهکارهای مناسب ارائه شود، بانک مرکزی باید دراین زمینه نقش مناسبی ایفا کند.

حباب سکه شکسته می شود

این نماینده مجلس در این باره که قیمت سکه صبح تا ظهر تغییر می کنند، گفت: تغییر ناگهانی قیمت سکه در بازار بر اثر بی توجهی و رها شدن نقدینگی رخ می دهد، بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود به سمت خرید و فروش سکه آمده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: برای حل این مسائل باید مسیر نقدینگی را از بازار سکه و طلا به سمت بانک ها یا اوراق مشارکت هدایت شود، بانک مرکزی تصمیماتی جدیدی را در نظر دارد که به واسطه آن حباب سکه شکسته می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار