نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:

حج حرکت عبادی محض نیست

افضلی گفت: حج مراسمی زنده است که درطول تاریخ و در هر زمان کارکرد خاص خود را دارد و تحقق بسیاری از اتفاقات در طول تاریخ در رابطه با سرنوشت جهان اسلام به وسیله آن صورت گرفته و تنها حرکت عبادی محض نیست.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۸۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
سید حسین افضلی نماینده مردم فارس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون تاثیرات فرهنگی سفر حج در جوامع اسلامی و ایران عنوان کرد: سفر حج برای افرادی که استطاعت مالی دارند از واجبات الهی است. 

وی با بیان اینکه سفر حج دارای فلسفه وجودی بسیار گسترده و از ابعاد مختلف ویژگی‎ها و شگفتی‎های خاص خود را داراست خاطر نشان کرد: همه فرهنگ‌های دنیا در زمان معینی با اعمال مشترک فرایضی انجام که برخورد این فرهنگ‎ها و انتقال اخبار مربوط به جهان اسلام از برکات بزرگ این سفر است.

افضلی گفت: حضور منظم و حرکات مشترک افراد درکنار یکدیگر، آثار و برکات روحی و روانی زیادی بر فرد و جامعه اسلام گذاشته و جامعه اسلامی را از بسیاری از مشکلات حفظ می‎کند.

وی در پایان تصریح کرد: حج مراسمی زنده است که درطول تاریخ و در هر زمان کارکرد خاص خود را دارد و تحقق بسیاری از اتفاقات در طول تاریخ در رابطه با سرنوشت جهان اسلام به وسیله آن صورت گرفته و تنها حرکت عبادی محض نیست.
ارسال نظرات