۱۵ نمایش برگزیده به سومین جشنواره منطقه ای شهروند سقز راه یافت

دبیر سومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهروند سقز با اشاره به اتمام مرحله بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۱۵ نمایش برگزیده جواز حضور در مرحله نهایی سومین جشنواره منطقه ای شهروند سقز را از آن خود کردند.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۶۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر زارع زاده با اشاره به برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند سقز در سنندج اظهار کرد: هیئت بازبین این دوره از جشنواره شهروند سقز متشکل از جواد نجار تمیزکار، محمد زارع زاده، ابراهیم مرادی، علیرضا اسماعیلی و سید فریدون احمدی در مجموع ۱۲۲ اثر نمایشی را برای انتخاب آثار نهایی جشنواره داوری کردند.

وی با اشاره به اتمام مرحله بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۱۵ نمایش برگزیده جواز حضور در مرحله نهایی سومین جشنواره منطقه‌ای شهروند سقز را از آن خود کردند.

دبیر سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند سقز با اشاره به پذیرفته شدن آثار هنرمندان ۱۵ استان کشور در این دوره از جشنواره عنوان کرد: ۱۵ نمایش پذیرفته شده در سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز از استان‌های البرز، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، قزوین، همدان، آذربایجان شرقی و ایلام به اجرای نمایش خیابانی در محلات سطح شهر سقز می‌پردازند.

زارع زاده زمان برگزار این جشنواره را ۱۶ الی ۱۹ مرداد جاری اعلام کرد و افزود: مگه داریم مگه میشه به کارگردانی افشین ناصری از بوکان، کـالبد شکـافی یک اتفاق به کارگردانی مهدی حبیبی از کرج، جهیزیه به کارگردانی طیبه سـید محمدی از دهلران، آستوریاس لاس پال ماس به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد، معرکه‌ای برای... به کارگردانی سوران حسینی از مریوان و رویا‌های پیـنه بسته به کارگردانی زهرا قدیمی از کرمانشاه در سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند سقز با هم رقابت می‌کنند.

وی نمایش‌های یک عاشقانــه داغ به کارگردانی هیـــوا اسدبیگی از سقــز، هــوای پــاک به کارگردانی میلاد حسن نیا از آستـانه آشرفیه، تنــدیسی برای شهر به کارگردانی مختار محمـدی از مریوان، یـاشیــن به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز، آقــای وندال به کارگردانی کریم خاوری از مریوان، مــاده ۷ به کارگردانی گلنار اکبری از کرمانشاه، زنــدگی رمانتیــک به کارگردانی محسن محمدی از سقز، وندال‌ها به کارگردانی امیر رجب پور از قزوین و باز هم مدرسه ام دیر شد به کارگردانی حمیرضا کاظمی از همدان را از دیگر آثار راه یافته به مرحله پایانی سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند سقز برشمرد..

زارع زاده، با بیان اینکه آثار ارائه شده به جشنواره امسال از تنوع موضوعی خوبی برخوردار بودند، افزود: امسال شاهد اجرا‌هایی با موضوعات مختلف شهروندی خواهیم بود و امیدواریم موجبات نشاط اجتماعی در شهر شود.

دبیر سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند سقز با بیان اینکه دو نمایش دیگر نیز بصورت جنبی در جشنواره حضور خواهد یافت، خاطر نشان کرد: نمایش یک شهروند، یک ماهی، یک خاک به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد و نمایش خرس به کارگردانی زانا صالح زاده از بانه به صورت جنبی در این دوره از جشنواره شهروند سقز به اجرا می‌پردازند.

لازم به ذکر است، این جشنواره از ۱۶ الی ۱۹ مرداد ماه در شهر سقز از سوی شورای اسلامی و شهرداری سقز و با حمایت استانداری کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، فرمانداری ویژه شهرستان سقز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز، هنر‌های نمایشی استان کردستان و آموزش و پرورش شهرستان سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات