در دیدار مدیران صداوسیما و اوقاف و امور خیریه استان مطرح شد :

تعامل دستگاههای فرهنگی قطعا موجب هم افزایی در حوزه فرهنگ می شود .

در نشست مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز زنجان با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بر ضرورت شناساندن سنت حسنه وقف تأکید شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۴۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: هر قدر دستگاه‌های فرهنگی تعاملات بیشتری داشته و هم‌افزایی کنند؛ می‌توانند مثبت‌تر و بهره‌ورتر عمل کنند.

مرتضی صفری با اشاره به وضع موجود و توطئه‌های حال حاضر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های اقتصادی گفت: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی همواره توطئه‌های مختلفی را علیه این نظام مقدس انجام داده و اکنون در عرصه اقتصادی وارد این کارزار شده که می‌بایست دستگاه‌های فرهنگی و به خصوص رسانه‌ها در راستای آگاه‌سازی مردم در این زمینه هم افزایی چشمگیری داشته باشند.

وی در ادامه به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه جوانان و نوجوانان اشاره کرده و افزود: دستگاه‌های فرهنگی کشور باید برای این حوزه و قشر مهم و تأثیرگذار در آینده جامعه برنامه مدونی داشته باشند و در این زمینه قطعا اوقاف و امور خیریه با همراهی هیئت امنای مساجد می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب نقش موثری را ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار به طرح‌های اداره کل اوقاف استان زنجان در استفاده از نقش معنوی مساجد و بقاع متبرکه برای تبیین و توجیه نسل جوان اظهار کرد: در همین راستا در طول سال برنامه‌های مستمری اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی نیاز روز جامعه را توسعه وقف در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث علمی عنوان کرد و گفت: در این باره با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از نخبگان حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب جایزه امام حسین (ع) به 40 نفر از مستعدان و نخبگان زنجانی کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد؛ افزود: بر این اساس طبق هزینه‌های پرداخت شده در تهران از این افراد نخبه حمایت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین در حوزه استفاده از ظرفیت مساجد نیز نسبت به تدوین برنامه‌های متعدد اقدام شده است.

در ادامه اعضای جلسه به تبیین و چگونگی ترویج وقف توصیه‌هایی مطرح و بر گسترش دامنه رسانه‌ای این موضوع و ارائه پیشنهادات تأکید کردند.

در پایان این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اقدامات مدیرکل و معاونان در حوزه فرهنگ وقف با اهدای لوح تقدیر نمود.

ارسال نظرات