بیابانی گفت: قشرهای تخصصی بسیج که ارتباط نزدیکی با واحدهای تولیدی و صنعتی دارند به دنبال مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی هستند و در این مسیر هم اتفاقات خوبی رقم خورده است.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۳۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

سعید بیابانی استاد دانشگاه و کارشناس مساول اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به مشکلات و چالش های پیرامون واحدهای تولیدی اظهار داشت: حق بیمه کارگران یکی از مشکلاتی است که واحدهای تولیدی با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ متأسفانه اینگونه هزینه ها برای تولیدی های کوچک و متوسط بسیار سنگین است و گاها به دلیل عدم توانایی در پرداخت، مجبور به تعطیلی کارگاه خود هم می شوند.

وی به برنامه های اثرگذار اقشار تخصصی بسیج برای مرتفع کردن چنین مشکلاتی اشاره کرد و گفت: قشرهای تخصصی بسیج همچون بسیج اصناف، بسیج کارگری و بسیج سازندگی که ارتباط نزدیکی با واحدهای تولیدی و صنعتی دارند به دنبال مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی هستند و در این مسیر هم اتفاقات خوبی رقم خورده است.

این اقتصاددان تصریح کرد: یکی از راهکارهای موجود، این است که به تولیدی های کوچک و فعال حداقل تا 5 سال معافیت مالیاتی و تخفیف در حق بیمه اعطا کنند و دولت با این کار به گونه ای هم از تولید ملی حمایت کند و هم اشتغال زایی کند. قطعا دولت با این کار نه تنها ضرر نمی کند بلکه در اینده ای نزدیک، نتایج مطلوب آن را در اقتصاد کشور حس خواهد کرد، چرا که احیا واحدهای تولیدی راکد به سرعت در اقتصاد کشور اثر می گذارد.

ارسال نظرات