مدیرکل گمرکات کردستان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه 97، 635 هزار تن کالا به ارزش 402 میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 100 درضد بیشتر است.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۰۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بختیار رحمانی‌پور با ارائه گزارشی از عملکرد گمرک کردستان طی ۴ ماهه امسال گفت: تا پایان تیرماه سال جاری ۶۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۲ میلیون دلار از گمرکات استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان ۳۷۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۲۰۹ میلیون دلار مربوط به صادرات گمرکات استان و ۲۶۲ هزار تن به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار مربوط به صادرات اظهار شده در سایر گمرکات به مقصد عراق است.

رحمانی پور با بیان روند رشد صعودی صادرات در این مدت، افزود: این حجم کالا از نظر وزنی ۱۰۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان با بیان اینکه ۹۸ درصد کل کالا‌های صادراتی استان مربوط به کشورعراق است، گفت: سایر کالا‌ها به ترتیب به مقصد کشور‌های افغانستان، پاکستان، روسیه، رومانی و ارمنستان ترخیص می‌شود که از این میزان محصولات کشاورزی به وزن ۲۲۴ هزار تن و به ارزش ۹۶ میلیون دلار بالاترین رقم کالا‌های صادراتی را داشته که به نسبت سال گذشته از نظر وزنی ۱۲۶ درصد واز نظر ارزش دلاری ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.

رحمانی پور خاطر نشان کرد: در بخش صادرات محصولات کشاورزی بالاترین ارزش مربوط به صادرات سبزی و نباتات به ارزش بالغ بر ۳۸ میلیون دلار و میوه‌های خوراکی به ارزش ۲۵ میلیون دلار و گوساله نر پرواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کل گمرکات کردستان از کسب رتبه سوم کشوری این مرز خبر داد و گفت: طی چهار ماهه امسال ۷۳۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۵/۱ میلیارد دلار، ترانزیت از مرز باشماق انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۵۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۱ درصد رشد داشته است.

رحمانی پور به تردد مسافران از طریق گمرک استان طی چهار ماه امسال پرداخت و گفت: ۱۹۹ هزار و ۸۳۲ مسافر ورودی و خروجی از مرز باشماق، به کشور عراق تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی را داشته ایم.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات