حوزه هنری آماده ثبت تجربیات وتاریخ شفاهی بازنشستگان است/خانه مهر در کردستان ایجاد می‌گردد

رئیس حوزه هنری استان کردستان از بازنشستگان به عنوان گنجینه ملی و سرمایه معنوی نام بردند و از آمادگی حوزه هنری برای ثبت خاطرات با زنشستگان و تجربیات آنان خبرداد.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۸۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس حوزه هنری استان کردستان در دیدار با رئیس و اعضای کانون بازنشستگان استان کردستان از بازنشستگان به عنوان گنجینه ملی و سرمایه معنوی نام بردند و از آمادگی حوزه هنری برای ثبت خاطرات بازنشستگان و تجربیات آنان خبرداد.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در این دیدار با اشاره سال‌ها تلاش و ممارست عزیزانی که در این برهه به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند تصریح کرد: نگاه به بازنشسته به عنوان یک نیروی از کارافتاده باید تغییر پیدا نموده و برای ثبت تجربه‌های گران سنگ این عزیزان و بهره مندی از دانش و تجربه سالیان متمادی تلاش و کوشش در عرصه کار و زندگی و انتقال به نسل جوان تمام توان‌ها را به کار انداخت.

وی در این زمینه افزود: با ثبت این تجربیات آزمون و خطا‌ها در کار‌ها به حداقل می‌رسد و نسل جوان با بکارگیری آن‌ها ایده ها‌ی نو خلاقانه تری را بوجود می‌آورد که در نهایت زمینه پیشرفت و ترقی در استان و کشور می‌گردد.

وی گفت:: در حوزه هنری استان برآنیم تا درقالب تاریخ شفاهی هنرمندان و پیشکسوتان و افراد تأثیرگذار جامعه خاطرات و تجربیات عزیزان را گرد آوری نماییم و این آمادگی را داریم تا در خصوص ثبت خاطرات بازنشستگان عزیز با همکاری کانون بازنشستگان استان اقدام نماییم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تأکید نمود: تکریم از بازنشستگان باید در مقام عمل و واقعی باشد و از کار‌های شعاری و گذرا دوری نماییم و این امادگی را داریم هم برابر وظایف سازمانی و هم برابر وظایف فراتر از سازمان در حل مسائل و مشکلات مربوط به بازنشستگان با کانون بازنشستگان استان همکاری نماییم.

وی ایجادبانک اطلاعاتی و شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های هنری بازنشستگان را ضروری دانست و تصریح نمود: در کنار برگزاری ویژه برنامه‌هایی مختص بازنشستگان هنرمند همچون برپایی نمایشگاه هنری، ورک شاپ و ... برگزاری نشست‌های هم اندیشی بین بازنشستگان و جوانان می‌تواند در بالا بردن سطح توانمندی جوانان بسیار مفید باشد.

مرادی افزود: توجه به نقش و جایگان بازنشستگان در خانواده هم از بخش‌های بسیار مهمی است که باید در حفظ آن تلاش نماییم و این آمادگی را داریم در قالب تفاهم نامه‌ای با شناخت پتانسیل‌های طرفین و با هدف توجه جدی با ارزشمندی مقام شامخ بازنشستگان همکاری حوزه هنری استان کردستان و کانون بازنشستگان را عملیاتی و اجرایی نماییم.


خانه مهر در کردستان ایجاد می‌گردد


در این دیدار نیز دکتر محمد احمدی رئیس کانون بازنشستگان استان کردستان در گزارشی گفت:: هم اکنون در سنندج ۱۴۵۰۰ بازنشسته و در سطح استان نزدیک به ۲۲۵۰۰ بازنشسته عضو کانون بازنشستگان استان می‌باشند و بیش از ۷۰ درصد این عزیزان کارت منزلت کانون را دریافت نموده اند.


وی از مقدمات آماده سازی سیستم خانه مهر در استان کردستان خبر داد وافزود: در این خصوص اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با قول مساعد استاندار کردستان شاهد آغاز به کار خانه مهر در استان کردستان که ویژه بازنشستگان می‌باشد خواهیم بود.

احمدی با اشاره به اینکه طیف وسیعی از خانواده بازنشستگان استان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند افزود: این کانون هم اکنون با سرمایه عظیمی از تجربه و دانش روبرو است که می‌تواند در بخش‌های مختلف یار و یاور مسئولین استان باشد.

وی جایگاه حوزه هنری استان کردستان را در توجه به طیف‌های مختلف اجتماعی استان بسیار ارزشمند دانست و گفت:: با شناخت این جایگاه و دلسوزی‌هایی که توسط رئیس حوزه هنری استان کردستان در بسط و توسعه هنر وفرهنگ صورت می‌گیردو درک و بینش درستی که نسبت به مسائل وجود دارد امیدوارو مطمئن هستیم که در قالب‌های مشخص می‌توان ارتباط و تعامل کانون و حوزه را گسترش داد و زمینه دلگرمی بازنشستگان را فراهم نماییم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار